Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Güç Elektroniği Uygulamaları | EEM453 | 8 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
Ders Veren | |
Amaç |
Dersin amacı, lisans öğrencilerinin, Güç Elektroniğinin temel konuları olan doğrultucular, dönüştürücüler ve evirgeçlerin çalışma prensiplerini ileri düzeyde öğrenmelerini; Benzetim çalışmaları ile birlikte Güç Elektroniği devrelerinin analizlerini yapabilmelerini; Yeni bir Güç Elektroniği devre tasarımı uygulaması gerçekleştirebilmelerini sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Komütasyon Teknikleri; Doğal Komütasyon Teknikleri, Zorlamalı Komütasyon Teknikleri. Doğrultucular; Tek-Fazlı AA/DA doğrultucu devreleri, Üç-Fazlı AA/DA doğrultucu devreleri, AA/DA doğrultucu devrelerin yük analizi. DA/DA Dönüştürücüler ve Çalışma Prensipleri; Boost (Yükselten tip) dönüştürücü, Buck (Düşüren tip) dönüştürücü, Buck-Boost dönüştürücü, Flyback dönüştürücü. AA Gerilim Denetleyicilerinin Çalışma Prensipleri; Tek-Fazlı AA Gerilim Denetleyicileri, Üç-Fazlı AA Gerilim Denetleyicileri. Evirgeçler ve Çalışma Prensipleri; Tek-Fazlı Evirgeçler, Üç-Fazlı Evirgeçler, Evirgeç kontrol yöntemleri. DGM (PWM) Tekniği ve Harmonik Eliminasyonu |
Ders Kaynakları |
1-) N. Mohan, T. M. Undelan
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 20 | 1 | 20 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 50 | 1 | 50 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,88 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Komütasyon teknikleri | |
2 | Komütasyon teknikleri | |
3 | Tek fazlı ve üç-fazlı doğrultucular. | |
3 | Tek fazlı ve üç-fazlı doğrultucular. | |
3 | Tek fazlı ve üç-fazlı doğrultucular. | |
7 | DA/DA Dönüştürücüler ve çalışma prensipleri | |
7 | DA/DA Dönüştürücüler ve çalışma prensipleri | |
8 | Ara Sınav | |
10 | DA/AA Evirgeçler ve çalışma prensipleri | |
10 | DA/AA Evirgeçler ve çalışma prensipleri | |
10 | DA/AA Evirgeçler ve çalışma prensipleri | |
12 | Evirgeç kontrol yöntemleri ve DGM metodu. | |
12 | Evirgeç kontrol yöntemleri ve DGM metodu. | |
14 | Evirgeç kontrol yöntemleri ve DGM metodu. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Modelleme yeteneklerinin gelişmesi. | |||
Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Modelleme yeteneklerinin gelişmesi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bir mühendislik problemini bilgisayar ortamında çözebilme | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |