Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Matematik I | MAT101 | 1 | 4 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Bengi YILDIZ |
Amaç |
Öğrencilerin gelecek yarı yıllardaki diğer mühendislik derslerinde gerekli olacak tek değişkenli fonksiyonların limit, türev ve integral özelliklerini kullanmayı ve yorumlamayı öğrenmelerini sağlamak ve matematik bilgisini mühendislik problemlerini çözmede kullanabilme becerisi kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Tek Değişkenli Fonksiyonlar, Limit ve Süreklilik, Türev, Türevin Uygulamaları, Eğri Çizimi, Asimptotlar, İntegral, İntegral Hesabının Temel Teoremi, İntegralin Uygulamaları, Transandant Fonksiyonlar, İntegral Teknikleri, Belirsizlik Şekilleri, L'Hopital Kuralı. |
Ders Kaynakları |
Genel Matematik I, Prof. Dr. Mustafa Balcı, Palme Yayıncılık, 2016.
Halilov, Hüseyin; Hasanoğlu Alemdar; Can , Mehmet;Yüksek Matematik; Literatür yayıncılık Thomas’ Calculus, 11th Ed., G.B Thomas, M.D.Weir, J.Hass and F.R.Giordano, Addison-Wesley, 2005 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sayı Kümeleri (Tamsayılar, Doğal Sayılar, Rasyonel Sayılar, Reel Sayılar) ve işlem önceliği | Ders |
2 | Üslü Sayılar, Köklü Sayılar ve Mutlak Değer | Ders |
3 | Birinci dereceden lineer denklemlerin ve eşitsizliklerin çözümü | Ders |
4 | İkinci dereceden denklemlerin ve eşitsizliklerin çözümü | Ders |
5 | Fonksiyonun tanımı ve bazı özel fonksiyon türleri ve grafiklerin çizimi | Ders |
6 | Bileşke fonksiyon, ters fonksiyon özellikleri ve fonksiyonlarda cebirsel işlemler | Ders |
7 | Ara sınava hazırlık, konu tekrarı ve uygulama | Ders |
8 | Ara Sınavlar, genel değerlendirme ve sınav sorularının çözümü | Ders |
9 | Limit kavramı ve uygulamaları | Ders |
10 | Bir fonksiyonun sürekliliği, süreksizlik kavramı ve çeşitleri, fonksiyonlardaki süreklilik uygulamaları | Ders |
11 | Türev kavramı, ortalama değişim ve türevin geometrik yorumu | Ders |
12 | Kritik nokta, artanlık, azalanlık, dönüm noktası, konvekslik, konkavlık | Ders |
12 | Bazı temel türev alma kuralları | Ders |
13 | Diferensiyeller ve eğri çizimleri (Kartezyen koordinat sisteminde çizimler) | Ders |
14 | Fonksiyonlarda grafik çizimleri | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Fonksiyonların limitlerini hesaplayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Fonksiyonların türevlerini hesaplayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Analitik değerlendirmeler yapabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Temel Matematik bilgisini kullanabilir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Fonksiyonların limitlerini hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fonksiyonların türevlerini hesaplayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Analitik değerlendirmeler yapabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel Matematik bilgisini kullanabilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |