Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrik Enerjisi Kalitesi ve Harmonikler | EEM456 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Arş. Gör. Abdulkadir DALGIN |
Ders Veren | Doç. Dr. Yasemin ÖNAL |
Amaç |
Elektrik yüklerinden ve modern kontrol sistemlerinden kaynaklanan güç kalite bozulmalarının karakterize edilmesi, enerji kalitesi standartlarının bu çerçevede değerlendirilmesi ve “Enerji Kalitesizliğinden kaynaklanan problemlerin teknik ve ekonomik analizlerinin yapılmasıdır |
Ders İçeriği |
Elektrik Enerji KalitesineGiriş / Elektrik Enerji Kalitesi ÇalışmalarınınGerekliliği,Ortaya Çıkışı, Problemin Kaynakları ve Etkileri / Elektrik Enerji Kalitesi Probleminin Etkileri, Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Kavramlar / ElektrikGüç Sistemleri / Elektrik Tesislerinde Harmonikler / Enerji Sistemlerinde Rezonans Oluşumu / Elektrik Tesislerinde Kompanzasyon / Filtreli Kompanzasyon / Elektrik Enerji Kalitesi ile İlgili Standartlar ve Çalışmalar / Elektrik Enerji Kalitesinin İzlenmesi / Elektrik Enerji Kalitesi Problemlerinin Çözümü |
Ders Kaynakları |
Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005.
Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005. Kocatepe, C., Umurkan, N, Attar, F., Yumurtacı, C., Uzunoğlu, M.,Karakaş, A., Arıkan, Baysal, M., Enerji Kalitesi ve Harmonikler, EMO-Kurs notu, 2005. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2024 - 2025 2025 - 2026 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 30 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 5,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Elektrik Enerji Kalitesine Giriş | |
2 | Güç Kalitesi, Elektrik Enerji Kalitesi Probleminin Ortaya Çıkışı ve Kaynakları, Elektrik Enerji Kalitesi Problemleri | |
6 | Resonance | |
8 | Harmoniklerin Sınırlandırılması ve Harmonik Standartları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | |||
Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | |||
Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | |||
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | |||
Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | |||
Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | |||
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | |||
Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | |||
Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | - | 3 | 3 | 2 | - | - | 4 | - | - | 4 | - | - | ;
Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ;
Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | - | - | - | - | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | ;
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | - | - | - | - | - | 1 | - | - | - | - | - | - | ;
Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | ;
Elektrik Mühendisliği Uygulamalarının, Toplumsal ve Evrensel Etkilerini Anlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme | 1 | 1 | 2 | 2 | - | - | - | 2 | - | 2 | - | - | ;
Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | 0,78 | 1,11 | 1 | 0,89 | 1 | 1,33 | 1,33 | 1,33 | 1,22 | 2 | 1,11 | 0,67 |