Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proses Mühendisliğinde Tasarım, Simülasyon ve Uygulamaları | KSM433 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
CHEMCAD yazılımını kullanarak kimya mühendisliğinde problem çözümü ve tasarımı ile ilgili becerilerin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, kütle transferi, kimyasal reaksiyon mühendisliği ve proses kontrolü ile ilgili problemlerin çözümü, tasarımı ve simülasyonu |
Ders Kaynakları |
CHEMCAD kullanıcı klavuzu
John E. Edwards, Chemical engineering in practice, design, simulation and implementation, 2nd edition, 2011, P&I design ltd. Sinnott,& Towler, Chemical Engineering Design, 5th edition. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 1 | 14 | 14 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 4 | 5 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 16 | 16 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | CHEMCAD arayüzü, CHEMCAD ekranını özelleştirme | |
2 | Simülasyon dosyaları ile çalışma, Temel bir simülasyonun oluşturulması ve çalıştırılması | |
3 | Yüksek kaliteli modelleme için CHEMCAD kullanılması, Dinamik bir simülasyonun oluşturulması ve kullanılması | |
4 | Yatışkın halde kondensatı sabitleyici bir işletmenin CHEMCAD ile simülasyonu | |
5 | Yatışkın halde kondensatı sabitleyici bir süreçteki ısı değiştiricinin modellenmesi | |
6 | CHEMCAD ile kesikli distilasyon işleminin simülasyonu | |
7 | Ara sınav | |
7 | Distilasyon kolonu, shortcut kolon simülasyonu | |
9 | Absorpsiyon kolonu, ikili sıvı-buhar dengesi, flaş ünitesi simülasyonu | |
10 | CSTR, PFR, stokiyometrik reaktör simülasyonu | |
11 | Isı değiştirici, karıştırıcı simülasyonu | |
12 | Dolgulu absorpsiyon kolonu, sıvı-sıvı ekstraksiyonu simülasyonu | |
13 | Boru hattı, sıyırıcı simülasyonu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Karmaşık bir sistemi analiz edebilir ve tasarlayabilir. | |||
Problemlerin modellenmesi ve çözümünde bilgisini uygulamayı öğrenir. | |||
Problem çözümü ve tasarımında bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilir. | |||
Bir sistem veya ekipmanın tasarımında optimum koşullar ile ilgili kestirimde bulunabilir. | |||
Problem çözümünde etkili yöntemleri seçme becerisine sahip olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Karmaşık bir sistemi analiz edebilir ve tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problemlerin modellenmesi ve çözümünde bilgisini uygulamayı öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözümü ve tasarımında bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir sistem veya ekipmanın tasarımında optimum koşullar ile ilgili kestirimde bulunabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Problem çözümünde etkili yöntemleri seçme becerisine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |