Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sürdürülebilir Üretim Sistemleri | KSM432 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatma, tartışma, soru-cevap, grup çalışmaları ve modelleme(bilgisayarlı uygulama) |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
• Sürdürülebilir kalkınma kavramı ile sürdürülebilirliğe yönelik çeşitli yaklaşımları tanıtmak, • Yaşam döngüsü yaklaşımını ve önemini açıklamak, • Yaşam döngüsü analizini (Life Cycle Assessment-LCA) tanıtmak, • Yaşam döngüsü analizinde modelleme yapabilmek, • Üretim, tüketim, sürdürülebilirlik ve yaşam döngüsü analizi arasındaki ilişkiyi göstermek. |
Ders İçeriği |
Bu ders enerji, gıda, kimya gibi farklı endüstriyel sektörlerdeki sürdürülebilirlik sorunlarını kapsayarak sürdürülebilir kalkınmaya bir giriş sağlayacaktır. Çeşitli sürdürülebilir teknolojileri ve süreç tasarımları değerlendirilecek ve sürdürülebilirlik analizi ile ilgili farklı yöntemleri öğretileceklerdir. Bu ders Yaşam Döngüsü Analizi yönteminin detaylı tanıtımını (data analizi, etki analizi gibi) ve modelleme uygulamasını kapsamaktadır. Kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri de bu stratejilerin uygulanmasıyla birlikte ele alınacaktır. Son olarak, öğrenciler etik düşüncesini mühendislik bağlamında keşfedeceklerdir. Çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirlik sorunlarının belirlenecek ve olumsuz etkilerin yok edilmesi için çözüm yollarını tartışılacaklardır. |
Ders Kaynakları |
Handbook on Life Cycle Assessment, Operational Guide to the ISO Standards.
Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists Sustainable Development for Engineers: A Handbook and Resource Guide The Hitch Hiker's Guide to LCA : An Orientation in Life Cycle Assessment Methodology and Application |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 1 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 15 | 1 | 15 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | TANITIM | |
2 | Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma | |
3 | Yaşam Döngüsü Analizi | |
4 | Yaşam Döngüsü Analizi ve Karbon Ayak izi programı(CCaLC) | |
5 | CCALC UYGULAMASI | |
6 | CCALC UYGULAMASI - SUNUM | |
7 | ARA SINAV | |
8 | SURDURULEBILIR ENERJI | |
9 | SURDURULEBILIR GIDA | |
10 | SURDURULEBILIR KIMYA | |
11 | Değişik üretim sistemlerinin sürdürülebilirliği ve uygulamadaki örnekleri | |
12 | EKONOMIK SURDURULEBILIRLIK | |
13 | Sürdürülebilir kalkınmanın sosyal ve etik boyutu: Kakadu Doğal Parkında uranyum madenciliği | |
14 | FINAL SINAVI |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu ders küresel sürdürülebilirlik sorunlarına ve günümüzdeki farklı sektörlerdeki sürdürülebilir olmayan üretim uygulamalarına karşı bilinç oluşturacaktır. Öğrenciler çeşitli üretim sistemlerindeki sürdürülebilirlik sorunlarını ve çözüm yöntemlerini mühendislik yaklaşımıyla ele alacaktır. Bu ders ile ayrıca Karbon Ayak İzi ve Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi modelleme ve hesaplama metodları öğrenilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu ders küresel sürdürülebilirlik sorunlarına ve günümüzdeki farklı sektörlerdeki sürdürülebilir olmayan üretim uygulamalarına karşı bilinç oluşturacaktır. Öğrenciler çeşitli üretim sistemlerindeki sürdürülebilirlik sorunlarını ve çözüm yöntemlerini mühendislik yaklaşımıyla ele alacaktır. Bu ders ile ayrıca Karbon Ayak İzi ve Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi modelleme ve hesaplama metodları öğrenilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |