Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Elektrokimya | KSM331 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimyanın önemli dallarından biri olan elektrokimyayı öğrencilere detaylı bir şekilde öğretmek, bu konuda bilgi edindirmek ve edindikleri bu bilgi birikiminin endüstriyel olarak uygulanmasını sağlamaktır |
Ders İçeriği |
1) Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir. 2) İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir. 3) Elektrokimyasal pilleri bilir. 4) Elektrokimyasal işlemlerin yürüyüşünü kavrayabilir. 5) Elektrokimyasal olarak üretimi açıklayabilir. 6) Elektrokimyasal yolla enerji üretilebilmesini açıklayabilir. 7) Elektrokimyasal prensiplerin endüstriye uygulanabilmesini |
Ders Kaynakları |
Bockris, O., Reddy, A.K.N., Modern Electrochemistry, Plenum Publishing Corporation. Fifth Ed. New York 1998
Berkem, A.R.,’Elektrokimya, Final ofset A.Ş. İstanbul.1993. Zeren, A., Elektrokimya, Birsen Yayınevi, İstanbul 1999. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 85 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,33 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Metal Fazı | |
2 | Elektrolitik İletkenlik | |
2 | Elektrolitik İletkenlik | |
4 | Etkinlik Katsayısı | |
4 | Etkinlik Katsayısı | |
6 | İyonlu Çözeltilerde Denge | |
6 | İyonlu Çözeltilerde Denge | |
8 | Ara Yüzlerdeki Elektriksel Potansiyeller | |
9 | Elektrokimyasal Piller | |
10 | Gerilim Ölçmelerinin Uygulamaları | |
11 | Elektrokimyasal Enerji Kaynakları | |
12 | Korozyon | |
12 | Korozyon | |
14 | Elektro Kimyasal Kinetik |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir. | |||
İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir. | |||
Elektrokimyasal pilleri bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Elektrolitik iletkenlik ve metal fazı bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İyonik çözeltilerin termodinamik özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Elektrokimyasal pilleri bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |