Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Fizik I | FIZ101 | 1 | 3 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ali İhsan GÖKER |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Muhammet OKUR |
Amaç |
Fiziğin temel kavram ve prensiplerinin, mantıksal ve matematiksel yöntemler çerçevesinde tanıtılması ve fen bilimleri uygulamalarında kullanılması |
Ders İçeriği |
Fizik ve Ölçme. Vektörler. Bir boyutta hareket. İki boyutta Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket ve Newton Kanunlarının Diğer Uygulamaları. İş ve Kinetik Enerji. Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu. Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar. Katı Cismin Sabit Bir Eksen Etrafında Dönmesi. Yuvarlanma Hareketi ve Açısal Momentum. Statik Denge ve Esneklik. Titreşim Hareketi. Evrensel Çekim Yasası |
Ders Kaynakları |
Fiziğin Temelleri, 1. Kitap, Palme Yayınları
Fiziğin Temelleri 1. Kitap, Halliday ve Resnick, Palme Yayınevi Fen ve Mühendislik için Fizik, 1. Kitap, Raymond A. Serway, Palme Yayıncılık Orhun, Ö. (Editör) (2003) Teknolojinin Bilimsel İlkeleri, Bilim Teknik Yayınevi, İstanbul. Fishbane, P. M., Gasiorowicz, S., Thornton, S. T., çeviri editörü Yalçın, C., (2006) Temel Fizik–2. Baskı, Arkadaş Yayınevi, Ankara. Fizik İlkeleri 1, F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu; 6. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2000 Serway, R. A., R. J., Jewett (2007) Physics for Scientists Engineers with Modern Physics – 7th ed., Brooks Cole. Halliday D., Resnick R., Fundamentals of Physics, 8th ed., John Wiley and Sons, New York, 2003 Fen ve Mühendislik için Fizik I (Mekanik), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002 Serway, R. A., Beichner, R. J., Jewett, J, çeviri editörü Çolakoğlu, K., (2007)Fen ve Mühendislik için Fizik, Palme Yayıncılık, Ankara. Pearson Sears ve Zemansky''nin Üniversite Fiziği (Cilt 1) Hugh D. Young, Roger A. Freedman, Pearson Uygulamalı Temel Fizik-2. Baskı, Bilim ve Teknik Yayınevi, Eskişehir. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 32 | 1 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme | |
2 | Vektörler | |
3 | 1 boyutta hareket | |
3 | Bir boyutta hareket | |
4 | 2 boyutta hareket | |
3 | İki boyutta hareket | |
5 | Hareket kanunları | |
6 | Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları | |
7 | İş ve kinetik enerji | |
7 | İş ve Enerji | |
8 | Ara Sınav - Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu | |
8 | Potansiyel enerji ve enerjinin korunumu | |
9 | Çizgisel momentum ve çarpışmalar | |
9 | Doğrusal momentum ve çarpışmalar | |
10 | Katı bir cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi | |
11 | Yuvarlanma ve açısal momentum | |
11 | Yuvarlanma hareketi, açısal momentum ve tork | |
12 | Statik denge ve esneklik | |
12 | Statik denge ve elastisite | |
13 | Titreşim hareketi | |
14 | Evrensel çekim yasası | |
14 | Evrensel çekim kanunu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | |||
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | |||
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | |||
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | |||
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | |||
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | |||
Klasik mekanik kavramlarının öğrenilmesi | |||
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | |||
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | |||
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | |||
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Katı bir cismin eksen etrafında dönme hareketini kinematik, dinamik, enerji ve açısal momentum açısından analizi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Klasik mekanik kavramlarının öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çizgisel momentum ve çarpışmanın uygulamaları | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji, enerji korunumu ve dönüşümü kavramlarının uygulanması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fiziksel nicelik, ölçme ve vektör kavramlarının kullanılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hareketin kinematik ve dinamik metotlarla incelenmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |