Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimya ve Proses Mühendisliğine Giriş | KSM102 | 2 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Anlatma, tartışma, soru-cevap, sunuş ve grup çalışmaları |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye Kimya ve Süreç Mühendisliğine İlişkin Genel Bilgileri öğretmek ve Kimya Sanayinde Proses Tasarımı ve Kontrolün Önemi hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Kimya ve Proses Mühendisliğine Giriş Kimya Mühendisliğinin Tanımı ve Çalışma Alanları. Kimya Mühendisliğine İlişkin Genel Bilgiler. Kimya Sanayi ve Sınıflandırılması. Kimyasal Proseslerin Ürün Akış Şemasıyla Gösterilmesi. Kimya Sanayinde Araştırma ve Geliştirmenin Yeri. Kimya Sanayinde Proses Tasarımı ve Kontrolün Önemi. Kullanılan Ayırma Prosesleri. Kütle ve Enerji Denkliklerinin Esasları. Sanayi Atıklarına Genel bir Bakış. Kariyer Planlama |
Ders Kaynakları |
Ders KitaplarıI: Coulson, M., Richardson J.F,“Chemical Engineering- Design”, Vol.:6, Pergamon Press, 1989. Eide. A.R., Jenison, R.D., Mashaw, L.H., Northup, L.L., Engineering Fundamentals and Problem Solving, 4th ed., Mc Graw Hill Inc., Boston, 2002 Felder, R.M., Rousseau, R.W., Elementary Principles of Chemical Processes, John Wiley &Sons., 2005. Peker, S.M., Moral, A.K., Kimya Mühendisliğine Yönelim, Palme Yayıncılık, 2012.
Felder, R.M., Rousseau, R.W., " Elementary Principles of Chemical Processes," 3rd ed., Himmelblau, D.M., "Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering," 6th ed., |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2008 - 2009 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 20 | 2 | 40 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 4 | 3 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 3 | 3 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 9 | 1 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimya Mühendisliğinin tarihçesi | Ders |
2 | Kimya Sanayi | Ders |
3 | Kimya mühendisliği ile ilgili kurumların tanıtımı | Ders |
4 | Kimya mühendisliğinde beklenen gelişmeler, yeni teknolojiler, yüksek teknoloji ürünleri, güncel araştırma alanları | Ders |
5 | Gelişmelerin SWOT analizi yöntemi ile değerlendirilmesi. Kimya mühendisliği etiği. Mühendislerin uluslararası anlaşmalarla tanınan hakları | Ders |
6 | Kimya sanayiinde iş tanımları: Görev dağılımları ve kapsamları. İdari mekanizma. Takım çalışması | Ders Küçük Grup Tartışması |
7 | Bilgi edinme, ve bilgi kaynağının gösterilmesi | Ders |
8 | Kimyasal madde üretimlerine kimya mühendisliği yaklaşımları: Temel işlemler ve ayırım işlemleri. | Ders |
9 | Kimyasal madde üretimlerine kimya mühendisliği yaklaşımları: reaktörler ve kontrol. | Ders |
10 | Boyut ve birimler. Boyutsuz sayılar. Boyut analizi. | Ders Problem Çözme |
11 | Şekillerle anlatım: akım diyagramları. Zaman planlamaları. Parametre kavramı. | Ders Problem Çözme |
12 | Verilerin lineer, ve logaritmik ölçeklerde çizimi. | Ders Problem Çözme |
13 | Veri değerlendirilmesinde temel istatistiksel kavramlar. | Ders |
14 | Kimya Mühendisliğindeki temel alanların tanıtımı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
mesleki etik kriterlerini kavrayabilme ve özümseyebilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders Vaka Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
kimya mühendislerinin kimyasal madde üretim sürecine yaklaşımları: temel işlemlerin dayandığı prensipler; Süreç gereksinimlerine göre işlemler arasında hangi kriterlere göre seçim yapılabileceğini öğrenme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kimya Mühendisliği alanı ile ilgili bir konuda bir rapor hazırlayabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
yerli ve yabancı kimya sanayii hakkında bilgi edinme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
kimya mühendisliği ile ilgili dernek ve kurumları işlevleriyle tanıyabilme | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
mesleki etik kriterlerini kavrayabilme ve özümseyebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kimya mühendislerinin kimyasal madde üretim sürecine yaklaşımları: temel işlemlerin dayandığı prensipler; Süreç gereksinimlerine göre işlemler arasında hangi kriterlere göre seçim yapılabileceğini öğrenme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimya Mühendisliği alanı ile ilgili bir konuda bir rapor hazırlayabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
yerli ve yabancı kimya sanayii hakkında bilgi edinme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
kimya mühendisliği ile ilgili dernek ve kurumları işlevleriyle tanıyabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |