Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Termodinamiği | KSM201 | 3 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Veren | |
Amaç |
Saf maddelerin özelliklerini, gazlar için P-T-V ilişkilerini ve buhar (özellik) tablolarını verdikten sonra genel enerji denkliğinin kararlı ve kararsız haldeki sistemler için çıkarımı ve uygulamasını vermek |
Ders İçeriği |
Termodinamiğin temel kavramları,; saf maddelerin özellikleri ve P-V-T ilişkileri; termodinamiğin birinci yasası: kapalı sistemler, açık sistemler; kararlı ve karasız sistemlerde genel enerji denkliği |
Ders Kaynakları |
Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbott, M.M., Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics, Mc Graw Hill, 6. Baskı, 2000
Çengel, Y.A.ve M.A. Boles (2002) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. New York: Mc Graw Hill Gürüz K., “Kimya Mühendisliği Termodinamiği”, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara 1986 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Termodinamiğin Temel Kavramları | |
1 | Termodinamiğin Temel Kavramları | |
3 | Saf Maddelerin Özellikleri ve P-V-T İlişkileri | |
3 | Saf Maddelerin Özellikleri ve P-V-T İlişkileri | |
5 | Tepkime iç enerjisi, tepkime entalpisi, tepkime serbest entalpisi | |
6 | Termodinamiğin Birinci Yasası | |
7 | Termodinamiğin Birinci Yasası: Kapalı Sistemler | |
8 | Termodinamiğin Birinci Yasası: Kapalı Sistemler. | Ders |
9 | Termodinamiğin Birinci Yasası: Açık Sistemler | |
10 | Sürekli akışlı açık sistemleri (türbin, pompa, lüle, ısı değiştirici, vana, karışma odası gibi | |
11 | Kararlı Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi | |
11 | Kararlı Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi | |
13 | Kararsız Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi | Ders |
13 | Kararsız Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
• Zamanla değişen açık sistemleri tanır. • Sürekli akışlı ve zamanla değişen açık sistemlerde kütle, enerji denkliklerini kurar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
• Termodinamiğin birinci yasasını dayandığı ilkeleri tanımlayarak kapalı sistemler için bu eşitliği uygular. • İzotermal ve adyabatik işlemleri tanımlayarak problemleri çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
• Mühendislikte kullanılan belli başlı sürekli akışlı açık sistemleri (türbin, pompa, lüle, ısı değiştirici, vana, karışma odası gibi) tanır. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Termodinamiğin önemini ve uygulama alanlarını fark eder. • | Sunum / Seminer Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Saf maddelerin özelliklerini açıklar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
• Zamanla değişen açık sistemleri tanır. • Sürekli akışlı ve zamanla değişen açık sistemlerde kütle, enerji denkliklerini kurar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
• Termodinamiğin birinci yasasını dayandığı ilkeleri tanımlayarak kapalı sistemler için bu eşitliği uygular. • İzotermal ve adyabatik işlemleri tanımlayarak problemleri çözer | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
• Mühendislikte kullanılan belli başlı sürekli akışlı açık sistemleri (türbin, pompa, lüle, ısı değiştirici, vana, karışma odası gibi) tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Termodinamiğin önemini ve uygulama alanlarını fark eder. • | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Saf maddelerin özelliklerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |