EN
  • Anasayfa
  • KSM201 Mühendislik Termodinamiği (2024 - 2025 / 3. Yarıyıl)
  • EN
KSM201 - Mühendislik Termodinamiği
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mühendislik Termodinamiği KSM201 3 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN
Ders Veren
Amaç

Saf maddelerin özelliklerini, gazlar için P-T-V ilişkilerini ve buhar (özellik) tablolarını verdikten sonra genel enerji denkliğinin kararlı ve kararsız haldeki sistemler için çıkarımı ve uygulamasını vermek

Ders İçeriği

Termodinamiğin temel kavramları,; saf maddelerin özellikleri ve P-V-T ilişkileri; termodinamiğin birinci yasası: kapalı sistemler, açık sistemler; kararlı ve karasız sistemlerde genel enerji denkliği

Ders Kaynakları Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbott, M.M., Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics, Mc Graw Hill, 6. Baskı, 2000
Çengel, Y.A.ve M.A. Boles (2002) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. New York: Mc Graw Hill
Gürüz K., “Kimya Mühendisliği Termodinamiği”, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara 1986
Açıldığı Öğretim Yılı 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 129
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Termodinamiğin Temel Kavramları
1 Termodinamiğin Temel Kavramları
3 Saf Maddelerin Özellikleri ve P-V-T İlişkileri
3 Saf Maddelerin Özellikleri ve P-V-T İlişkileri
5 Tepkime iç enerjisi, tepkime entalpisi, tepkime serbest entalpisi
6 Termodinamiğin Birinci Yasası
7 Termodinamiğin Birinci Yasası: Kapalı Sistemler
8 Termodinamiğin Birinci Yasası: Kapalı Sistemler. Ders
9 Termodinamiğin Birinci Yasası: Açık Sistemler
10 Sürekli akışlı açık sistemleri (türbin, pompa, lüle, ısı değiştirici, vana, karışma odası gibi
11 Kararlı Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi
11 Kararlı Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi
13 Kararsız Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi Ders
13 Kararsız Haldeki Sistemlerde Genel Enerji Denkliği Kurulması ve Çözümlenmesi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
• Zamanla değişen açık sistemleri tanır. • Sürekli akışlı ve zamanla değişen açık sistemlerde kütle, enerji denkliklerini kurar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
• Termodinamiğin birinci yasasını dayandığı ilkeleri tanımlayarak kapalı sistemler için bu eşitliği uygular. • İzotermal ve adyabatik işlemleri tanımlayarak problemleri çözer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
• Mühendislikte kullanılan belli başlı sürekli akışlı açık sistemleri (türbin, pompa, lüle, ısı değiştirici, vana, karışma odası gibi) tanır. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Termodinamiğin önemini ve uygulama alanlarını fark eder. • Sunum / Seminer Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Saf maddelerin özelliklerini açıklar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
• Zamanla değişen açık sistemleri tanır. • Sürekli akışlı ve zamanla değişen açık sistemlerde kütle, enerji denkliklerini kurar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
• Termodinamiğin birinci yasasını dayandığı ilkeleri tanımlayarak kapalı sistemler için bu eşitliği uygular. • İzotermal ve adyabatik işlemleri tanımlayarak problemleri çözer 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
• Mühendislikte kullanılan belli başlı sürekli akışlı açık sistemleri (türbin, pompa, lüle, ısı değiştirici, vana, karışma odası gibi) tanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Termodinamiğin önemini ve uygulama alanlarını fark eder. • 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Saf maddelerin özelliklerini açıklar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5