Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimya ve Proses Mühendisliği Temel Prensipleri | KSM203 | 3 | 4 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin Kimya Mühendisliği Eğitimi Boyunca ve sonrasında kullanacağı Kimya ve Proses Mühendisliği Temel Prensiplerini ve kavramlarını öğretmek. Bu kavramları çeşitli sistemlerdeki problem çözümlerine uygulamalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Temel kavramlar, boyutlar ve birim sistemleri. Proseslerin tanıtımı. Proses değişkenlerinin incelenmesi. Proseslerin sınıflandırılması ve bu sistemlerde madde denkliği kurulması. Tek üniteli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları. Çok üniteli sistemlerde uygulamalar. Geri döngülü ve kısa geçişli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları . Reaksiyon ve yanma sistemlerinde madde denkliğinin uygulamaları . Enerji denkliği. Reaksiyonsuz sistemlerde enerji denkliğinin uygulamaları. Reaksiyonlu sistemlerde enerji denkliğinin uygulamaları. Yatışkın olmayan durumda madde ve enerji denkliği. |
Ders Kaynakları |
Hayri Yalçın, Metin Gürü, "Stokiometri"Palme Yayıncılık, 2000
Felder, R.M. and Rousseau, R.W., “Elementary Principles of Chemical Processes, Third Edition”, John Wiley and Sons Inc., 2005. Himmelblau, D.M. (1996) Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering. New Jersey: Prentice Hall |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 103 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,04 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar, boyutlar ve birim sistemleri. | |
2 | Proseslerin sınıflandırılması Kütle denklikleri hesaplamaları | |
3 | Tek üniteli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları | Ders |
3 | Tek üniteli sistemlerde madde denkliğinin uygulamaları | Ders |
5 | Çok üniteli sistemlerde kütle denklikleri | |
6 | Kimyasal tepkime içeren sistemlerde kütle denklikleri | |
7 | Dıştan dolanım (by-pass), geri döngü, dışa atım, Ara sınav | Ders Problem Çözme |
8 | Yanma | |
9 | Dengedeki çok fazlı prosesler için kütle denklikleri | |
10 | Reaksiyonsuz sistemlerde enerji denklikleri | |
11 | Oluşum ısısı, , Reaksiyon ısısı | Ders Problem Çözme |
12 | Reaksiyonlu sistemlerde enerji denklikleri | |
13 | Yatışkın durumda kütle ve enerji denkliği. | |
14 | Yatışkın olmayan sistemler ve üretim prosesleri, Final sınavı | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir prosesi tanımlayarak, bu proses üzerinde kütle denkliğini kurup problemi çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kimyasal tepkimelerin yer aldığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Kimyasal tepkimelerin yer almadığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Bir proses üzerinde enerji denkliği kurar ve çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Farklı endüstriyel prosesler tanımlanarak, çözimlenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir prosesi tanımlayarak, bu proses üzerinde kütle denkliğini kurup problemi çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal tepkimelerin yer aldığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kimyasal tepkimelerin yer almadığı proseslerde enerji denkliği kurup problemi çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir proses üzerinde enerji denkliği kurar ve çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Farklı endüstriyel prosesler tanımlanarak, çözimlenir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |