Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimya Mühendisliği Termodinamiği | KSM206 | 4 | 2 + 1 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Levent DEĞİRMENCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Termodinamiğin ikinci yasasının anlaşılması ve özellikle uygulamada karşılaşılan açık sitemlere uygulayabilme yeteneğinin kazanılması. Enerji dönüşüm işlemlerinin özellikle ısıdan iş elde edilmesinin termodinamik açıdan anlaşılması, uygulamalarda kullanma becerinin kazanılması .Termodinamik özellik bağıntılarının çıkarılmasındaki genel yöntemlerin verilmesi, Güç ve soğutma çevrimlerinin yaygın kullanılanlarının tanıtılması ve termodinamik açıdan incelenmesi. |
Ders İçeriği |
Termodinamiğin ikinci yasası, entropi;kapalı ve açık sisremlerde entropi denkliği termodinamik özellik bağıntıları,genel entalpi ve entropi korelasyonları, buharlı güç çevrimleri, gaz akışkanlı güç çevrimleri; soğutma ve gaz sıvılaştırma çevrimleri. |
Ders Kaynakları |
Çengel, Y.A.ve M.A. Boles (2002) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. New York: Mc Graw Hill.
Gürüz K., “Kimya Mühendisliği Termodinamiği”, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara 1986 Çengel, Y.A., M.A. Boles (2002) Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik. New York: Mc Graw Hill. Çengel, Y.A.ve M.A. Boles (2002) Müh Gürüz K., “Kimya Mühendisliği Termodinamiği”, Ankara Üniversitesi Yayınları, Ankara 1986 Smith, J.M., Van Ness, H.C., Abbott, M.M., Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics, Mc Graw Hill, 6. Baskı, 2000. Smith J.M., Van Ness H.C., Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics , Boston : McGraw-Gill, 2001. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Termodinamiğin İkinci Yasası: Entropi | |
2 | Entropinin Açık ve Kapalı Sistemlere Uygulanması | |
2 | Entropinin Açık ve Kapalı Sistemlere Uygulanması | |
5 | Termodinamiğin İkinci Yasası: Isı - Soğutma Makineleri, Isı Pompaları, Carnot Çevrimi | Ders |
5 | Termodinamiğin İkinci Yasası: Isı - Soğutma Makineleri, Isı Pompaları, Carnot Çevrimi | Ders |
6 | Buharlı Güç Çevrimleri | |
6 | Buharlı Güç Çevrimleri | |
8 | Buharlı güç çevrimleri | |
9 | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimleri | |
10 | Gaz Akışkanlı Güç Çevrimeri | |
12 | Soğutma Çevrimleri | Ders |
12 | Soğutma Çevrimleri | Ders |
13 | Gazların sıvılaştırılması | |
14 | gazların sıvılaştırılması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
• Entropiyi tanımlar, tersinir ve tersinmez sistemlerde entropiyi hesaplar. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
.Carnot çevrimi ve ilkelerini açıklar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
• Isı makinesi, soğutma makinesi ve ısı pompası tanımlayarak ilgili problem çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Termodinamiğin ikinci yasasını tanımlayarak problem çözer | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güç çevrimlerinin kütle ve enerji çözümlemelerini yapar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
• Entropiyi tanımlar, tersinir ve tersinmez sistemlerde entropiyi hesaplar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
.Carnot çevrimi ve ilkelerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
• Isı makinesi, soğutma makinesi ve ısı pompası tanımlayarak ilgili problem çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Termodinamiğin ikinci yasasını tanımlayarak problem çözer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Güç çevrimlerinin kütle ve enerji çözümlemelerini yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |