Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Organik Kimya Laboratuvarı | KIM206 | 4 | 0 + 2 | 2,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Levent DEĞİRMENCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Organik kimyada kullanılan temel laboratuar tekniklerinin uygulanması ve öğretilmesi, organik sentez yöntemlerinin uygulanması, kimya mühendisliği uygulamalarında organik bileşiklerin sentezlenebilmesi için gerekli madde ve malzemelerin tespiti, reaksiyon düzeneklerinin tasarımı ve kurulması, sentezlenen maddelerin ayrılması ve saflaştırılmasında kullanılan temel laboratuar tekniklerinin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Organik bileşikleri ayırma ve saflaştırma teknikleri, kaynama noktalarının belirlenmesi, kristallendirme, süblimleştime, ekstraksiyon, damıtma, organik sentez yöntemlerinin (nükleofilik sübstitüsyon, eliminasyon) uygulamaları. |
Ders Kaynakları |
Denel Organik Kimya, A.Ü. Yayınları.
Organik Kimya Laboratuvarı, Palme Yayınevi, Tahsin Uyar, Nermin Hocaoğlu |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2009 - 2010 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 8 | 16 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,43 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ön görüşme | |
2 | Laboratuar güvenliği | |
3 | Basit damıtma | |
4 | Ayrımsal damıtma | |
5 | Kristalizasyon | |
6 | Ekstraksiyon | |
7 | Alkil halojenür eldesi | |
8 | Ara sınav, Ester Sentezi | |
9 | Ester Sentezi | |
10 | Cannizzaro reaksiyonu | |
11 | Boyar Madde Eldesi | |
12 | Sabun Eldesi | |
13 | Telafi Haftası | |
13 | Telafi Haftası |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci organik kimya dersinde öğrendiği bilgileri deneysel verileri analiz etmek ve yorumlamak için kullanır. | |||
Üretken, akılcı, sorgulayan, karar verme becerisine sahip, kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, bağımsız çalışabilen bireyler yetiştirmek. | |||
Öğrenciler laboratuvar deneylerini güvenle yürütmek için gerekli yöntemleri kavrar. | |||
Öğrenciye takım halinde çalışabilme, problem çözebilme, zamanı etkili kullanma, eleştirel düşünebilme, organize etme ve planlama, proje tasarlama ve yönetme kavramlarını kazandırmak |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci organik kimya dersinde öğrendiği bilgileri deneysel verileri analiz etmek ve yorumlamak için kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Üretken, akılcı, sorgulayan, karar verme becerisine sahip, kuramsal bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, bağımsız çalışabilen bireyler yetiştirmek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler laboratuvar deneylerini güvenle yürütmek için gerekli yöntemleri kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciye takım halinde çalışabilme, problem çözebilme, zamanı etkili kullanma, eleştirel düşünebilme, organize etme ve planlama, proje tasarlama ve yönetme kavramlarını kazandırmak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |