Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kimyasal Reaksiyon Mühendisliği | KSM301 | 5 | 3 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Levent DEĞİRMENCİ |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimyasal reaksiyon mühendisliği ve kimyasal reaktörlerin tasarımı ile ilgili temel kavramların verilmesi, Çoklu reaktör ve çoklu reaksiyon sistemlerinin tasarım temellerinin verilmesi, Reaktörlerde sıcaklık etkilerinin incelenmesi, Tasarım uygulaması ile öğrencilerin aktif katılımının sağlanması, Grup içinde etkin çalışma yeteneği edinilmesi. Yazılı sunum becerisi kazandırılması, Yaşam boyu öğrenme bilincinin geliştirilmesi |
Ders İçeriği |
Hız ifadeleri, izotermal ve ideal kesikli ve akışlı reaktörler, kesikli ve akış sistemleri için dizayn eşitliklerinin eldesi ve uygulamaları, çoklu reaktör sistemleri, hız kanunları ve stokiometri, Veri analizi, izotermal olmayan sistemler için reaktör tasarımı |
Ders Kaynakları |
Fogler, H.S., “ Elements of Chemical Reaction Engineering”, 4th Ed., Prentice Hall Inc., 2005.
Levenspiel, O., "Chemical Reaction Engineering", 3rd Ed., John Wiley and Sons Publication, 1999. Smith, J.M., “Chemical Engineering Kinetics”, 3rd Edition, Mc Graw Hill, 1981. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 20 | 1 | 20 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 10 | 6 | 60 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 10 | 1 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 4 | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hız ifadeleri, izotermal ve ideal kesikli ve akışlı reaktörler | |
2 | Dizayn eşitliklerinin eldesi ve uygulamaları | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Çoklu reaktör sistemleri | Ders |
4 | Çoklu reaktör sistemleri | Ders |
4 | Çoklu reaktör sistemleri | Ders |
6 | Hız kanunları ve stokiometri | |
6 | Hız kanunları ve stokiometri | |
6 | Hız kanunları ve stokiometri | |
9 | Veri analizi | |
9 | Veri analizi | |
14 | İzotermal olmayan sistemler için reaktör tasarımı | |
14 | İzotermal olmayan sistemler için reaktör tasarımı | |
14 | İzotermal olmayan sistemler için reaktör tasarımı | |
14 | İzotermal olmayan sistemler için reaktör tasarımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimyasal reaksiyon mühendisliği ile ilgili bilgi birikimi sağlanır. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
Endüstri için önemli bilgi birikimi bu dersle sağlanmaktadır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimyasal reaksiyon mühendisliği ile ilgili bilgi birikimi sağlanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 |
Endüstri için önemli bilgi birikimi bu dersle sağlanmaktadır | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | 1 | 2 | 3 |