Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Isı Transferi | KSM303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY |
Ders Veren | |
Amaç |
Isı aktarımının temel prensiplerini ve değişik ısı aktarım mekanizmalarını vermek. Isı değiştiricilerinin tasarım prensiplerini ve uygulamalarını öğretmek. |
Ders İçeriği |
Termodinamiğin Sıfırıncı Yasası ve Isı Akışı. Isı Aktarım Mekanizmaları: İletim, Taşınım, Işıma. Yatışkın Halde Tek Boyutlu, Çok Boyutlu Isı Aktarımı. Düzlem, Silindirik ve Küresel Yüzeylerde Isı Aktarımı, Kritik Yarıçap ve İzolasyon . Kanatlı Yüzeyler. Kararsız Rejimde Isı Aktarımı . Boru ve Kanallarda Akış ve Boyutsuz Sayılar . Isı Değiştiriciler ve NTU Yöntemi. |
Ders Kaynakları |
Çengel, Yunus A., 1998, Heat transfer : a practical approach, Boston, McGraw-Hill.
Frank P.Incropera, David P.DeWITT, Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri Geankoplis, Christie J., 2003, Transport Processes and Separation Process Principles: Includes Unit Operations, 4th Ed., Prentice Hall PTR, ISBN-10: 013101367X. McCabe, Warren Lee, Peter Harriott, 2001, Unit operations of chemical engineering, 6th ed, New York, McGraw-Hill. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 3 | 7 | 21 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 7 | 14 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,86 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isı, Isı geçişinin türleri, Korunum ilkelerinin uygulanmasında yöntem geliştirilmesi, Isı geçişi problemlerinin çözümlenmesinde yöntem geliştirilmesi | Ders |
2 | İletime giriş | Ders |
3 | Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi, radyal sistemler, silindirik koordinatlarda kompozit sistemler, optimum yalıtım sıcaklığı | Ders |
4 | Küre sistemi, içinde ısı üretiminin olduğu sistemlerde iletim | Ders |
5 | Genişletilmiş yüzeylerden ısı geçişi, sabit kesit alanlı kanatlar, kanat etkenliği | Ders |
6 | Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi ile ilgili problem çözme | Problem Çözme |
7 | Zamana bağlı ısı iletimi, toplam kütle yaklaşımının geçerliliği, genel kütle yaklaşımı | Ders |
8 | Taşınıma giriş, taşınım sınır tabakaları, laminar ve türbülanslı akış | Ders |
9 | Basitleştirilmiş ve özel durumlar, Sınır tabaka benzerliği:boyutsuzlaştırılmış bağıntılar | Ders |
10 | Dış akış, Deneysel yaklaşım, Teorik çözüm | Ders |
11 | İç akış, Hidrodinamik inceleme, Isıl inceleme, Borularda laminer akış: ısıl çözümleme ve taşınım bağıntıları | Ders |
12 | Isı değiştiricileri, Isı değiştiricilerinin türleri, Toplam ısı geçişi katsayısı, Isı değiştiricisi çözümlemesi: logaritmik ortalama sıcaklık farkının kullanılması | Ders |
13 | Isı değiştirici çözümlemesi: Etkenlik-NTU bağıntısı | Ders |
14 | Doğal taşınım, belirleyici denklemler, dikey bir yüzey üzerinde laminar doğal taşınım, amprik bağıntılar | Ders |
15 | Kaynama ve yoğuşma, Zorlanmış taşınımlı kaynama, Düşey bir levha üzerinde laminer film yoğuşması | Ders |
16 | Isı değiştiriciler ile ilgili problem çözme | Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Isı değiştiricisi aletlerinin tasarımlarını yapabilecektir. | |||
İletimle ısı aktarımının temel kanunlarını ve uygulamalarını açıklayabilecektir. | |||
Faz değişimi olmadan akışkanlara ısı aktarımını farklı akış sistemleri için açıklayabilecektir. | |||
Buharlaştırma ve buharlaştırıcı tiplerini tanımlayabilecektir. | |||
Faz değişimi ile akışkanlara ısı aktarımının temel prensiplerini açıklayabilecektir. | |||
Akışkanlarda ısı akışının temel prensipleri içeren denklikleri türetebilecek ve tipik bir ısı değiştiriciyi analiz edebilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Isı değiştiricisi aletlerinin tasarımlarını yapabilecektir. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İletimle ısı aktarımının temel kanunlarını ve uygulamalarını açıklayabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Faz değişimi olmadan akışkanlara ısı aktarımını farklı akış sistemleri için açıklayabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Buharlaştırma ve buharlaştırıcı tiplerini tanımlayabilecektir. | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Faz değişimi ile akışkanlara ısı aktarımının temel prensiplerini açıklayabilecektir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Akışkanlarda ısı akışının temel prensipleri içeren denklikleri türetebilecek ve tipik bir ısı değiştiriciyi analiz edebilecektir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 |