Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Aletli Analiz ve Laboratuvarı | KIM303 | 5 | 2 + 1 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Kimya Mühendisliği öğrencilerine modern ileri analiz tekniklerini kavratılması amaçlanmaktadır |
Ders İçeriği |
Analitik metotların sınıflandırılması, elektromagnetik ışıma. Optik spektroskopi aletleri. Moleküler UV Görünür bölge spektroskopisi. Moleküler floresans, fosforesans ve kemilüminesans. Atomik spektroskopinin teorisi, alevli ve elektrotermal atomlaştırıcılar. Emisyon, Infrared, spekroskopisi. NMR spektroskopisi.X- Ray spektroskopisi. Yüzey analizleri. Kütle spektroskopisi. Termal metotlar (TG, DTA, DSC ). Kromatografik ayırmalar |
Ders Kaynakları |
Enstrümental Analiz , Skoog, Holler, Nieman, Saunders College Publishing. Türkçe çevirisi, 1. baskı
Gündüz, Turgut (1999) Instrumental analiz. 5. bs. – Ankara : Gazi Kitabevi. Enstrümental Analiz , Skoog, Holler, Nieman, Saunders College Publishing. Türkçe çevirisi, Çeviri Ed. E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, 1. baskı Enstrümental Analiz , Skoog, Holler, Nieman, Saunders College Publishing. Türkçe çevirisi, Çeviri Ed. E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, 1. baskı Gündüz, Turgut (1999) Instrumental analiz. 5. bs. – Ankara : Gazi Kitabevi. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 1 | 7 | 7 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 5 | 5 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 3 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,84 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Maddenin Fiziksel Özellikleri ve Işın, Işının(Elektromanyetik Dalga) Dalga Karakteri, Işının Tanecik Karakteri | |
2 | Madde-Işın Etkileşmesi, Işının Absorplanması | |
3 | Absorpsiyon Kanunları | |
4 | Lambert-Beer Yasasından Sapmalar | Tartışmalı Ders |
6 | Ultraviyole ve Görünür Alan Spektroskopisi, Elektronik Geçişleri Değiştiren Etkenler | Tartışmalı Ders |
6 | Ultraviyole ve Görünür Alan Spektroskopisi, Elektronik Geçişleri Değiştiren Etkenler | Tartışmalı Ders |
7 | Elektronik Geçişleri Değiştiren Etkenler, Spektrum Açıklanması, UV spektroskopisinden sağlanan yararlar ve UV uygulaması | |
8 | Kızıl Ötesi Spektroskopisi (IR), grup frekanslarını değiştiren etkiler | |
9 | Kızıl Ötesi Spektroskopisi (IR) cihazı, IR spektroskopisinde kullanılan çözücüler ve numune hazırlama tekniği, Yapı Tayini | |
10 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi teorisi, kimyasal kayma ve nedenleri | |
11 | Nükleer Manyetik Rezonans Spektrumu analizleri ve analitik uygulamaları | |
12 | Ayırma metotları, ekstraksiyon ve kromatografi, kromatografi teorisi, kağıt ve ince tabaka kromatografisi ve uygulamaları | |
12 | Ayırma metotları, ekstraksiyon ve kromatografi, kromatografi teorisi, kağıt ve ince tabaka kromatografisi ve uygulamaları | |
14 | Gaz Kromatografisi ve cihazı, elde edilen yaralar ve uygulama. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maddelerin sınıflandırılmasını öğrenir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Malzemelerin karakterizasyonlarını açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
Maddelerin yapısal özelliklerini açıklar | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maddelerin sınıflandırılmasını öğrenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Malzemelerin karakterizasyonlarını açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Maddelerin yapısal özelliklerini açıklar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |