EN
  • Anasayfa
  • KSM302 Matematiksel Modelleme (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
KSM302 - Matematiksel Modelleme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematiksel Modelleme KSM302 6 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Gamzenur ÖZSİN
Ders Veren
Amaç

Kimya mühendisliği süreçlerinde karşılaşılan yatışkın ve yatışkın olmayan durumların modellerinin türetilmesi, model denklemlerinin analitik ve/veya sayısal yöntemlerle çözülmesi, ve istatistik kavramlar ile hipotez testleri yapılması

Ders İçeriği

Matematiksel Analizin Önemi, Matematiksel Analizin Temel İlkeleri, Matematiksel Model Denklemlerin Kaynakları, İzotermal Sistemler, Reaksiyonlu Sistemlerin Modellenmesi, Enerji Korunumu, Kimyasal Reaksiyonlu Sistemlerde Enerji Korunumu, Endüstriden örnekler, İstatistikte temel kavramlar, Frekans Dağılımları, Merkezi eğilim ölçüleri, Olasılık, Kesikli rassal değişkenler ve olasılık dağılımları, Sürekli rassal değişkenler ve normal dağılım, Örnekleme, İstatistiksel tahminleme, Hipotez testleri, Regresyon ve korelasyon

Ders Kaynakları Bird.,R.B., Stewart W.E., Lightfoot E.N., Transport Phenomena, John Wiley and Sons, New York, 1960
Tosun, İ., Modelling in Transport Phenomena
Luyben W. L., Process Modeling, Simulation and Control for Chemical Engineers, McGraw Hill, New York, 1973
Mickley H.S., Sherwood T.K., Reed C.E., Applied Mathematics in Chemical Engineering, McGraw Hill, New York, 1957
Rice R. G., Applied Mathematics and Modeling for Chemical Engineers,John Wiley and Sons Inc., New York, 2003
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 4 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 98
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
7 Akış içeren süreçlerin modellenmesi
2 İzotermal ve izotermal olmayan sistemlerde değişim denklemlerinin türetilmesi ve çözümü I Ders
9 İzotermal ve izotermal olmayan sistemlerde değişim denklemlerinin türetilmesi ve çözümü II
4 Cebirsel, diferansiyel, integral denklemlerin matematiksel modellerde kullanımı, sınır ve başlangıç koşulları Ders
12 Matematiksel modellerin endüstriyel uygulamalarda kullanılması
11 Makroskopik denkliklerin örnek çözümlemeleri
10 Makroskobik kütle, momentum, genel ve mekanik enerji denkliklerinin ve sözde yatışkın durum yönteminin kimyasal süreçlerin modellenmesinde kullanılması, diferansiyel denklemlerin çözümü
4 Temel kanunlar: kütle, bileşen, momentum, genel enerji, termal enerji, mekanik enerji denklikleri ile model oluşturulması
5 İzotermal sistemlerde kütle, momentum ve enerji denklikleri ile model oluşturulması
3 Matematiksel model oluşturmada formülasyon prensipleri, mikro ve makro sistemler
14 Mikroskopik denkliklerin türetilmesi
1 Temel kavramlar: matematiksel modelin önemi ve temel ilkeleri
13 İstatistikte temel kavramlar
6 Kimyasal reaksiyonlu sistemlerin modellenmesi
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kimyasal süreç modellerinin oluşturulabilmesi ve model diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Modelleme ile bir sistemin çeşitli durumlardaki davranışının, oldukça zahmetli ve masraflı deneysel düzeneklere gerek kalmadan model denklemlerinin çözümüyle belirlenebileceğinin anlaşılması Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Kimya mühendisliği süreçlerindeki yatışkın ve yatışkın olmayan durum kavramlarını anlayarak analiz edebilme ve analitik düşünme Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kimyasal süreç modellerinin oluşturulabilmesi ve model diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemleri 5 5 4 2 5 5 5 5 1 4 1 1 2 4
Modelleme ile bir sistemin çeşitli durumlardaki davranışının, oldukça zahmetli ve masraflı deneysel düzeneklere gerek kalmadan model denklemlerinin çözümüyle belirlenebileceğinin anlaşılması 5 5 5 2 5 5 5 5 1 4 1 1 2 4
Kimya mühendisliği süreçlerindeki yatışkın ve yatışkın olmayan durum kavramlarını anlayarak analiz edebilme ve analitik düşünme 5 5 5 2 5 5 5 5 1 4 1 1 2 4