Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce II | KSM308 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Sınıf öğretimi (yüz yüze) |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş başvurusu, iş görüşmesi, bireysel veya grup halinde hazırlanan bir projenin İngilizce olarak sunumu gerçekleştirebilmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca öğrencilerimizin bir topluluk karşısında, yabancı bir dile karşı bireysel özgüven kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kimya mühendisliği ve ilgili disiplinlerde güncel olarak yenilenen gelişmeler hakkında uluslararası yayınlarda tarama yapılır. Nanoteknoloji, Biyopolimerler, Enzimler ve kullanımları, Tekstil kimyasalları, UV ve mikrodalga, Nano kaplama, Polimerler II, Biyoseramikler. Ayrıca özgeçmiş hazırlama, iş başvuru mektubu ve iş görüşmesinde bulunma, telefonla görüşme, toplantılara katılma, bilgilendirici ve değerlendirme raporları yazma, sunu hazırlama |
Ders Kaynakları |
G. T. Austin Shrieve's Chemical Process Industries, McGraw Hill, New York, 1985
Perry's Chemical Engineers' Handbook, McGraw-Hill Education Ltd; 8th Revised edition |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 145 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,69 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Kimya mühendisliği literatürüne giriş | |
5 | Özgeçmiş hazırlama | |
7 | İş görüşmesi | |
8 | Profesyonel telefon görüşmesi | |
9 | Toplantı katılımı | |
10 | İlgili disiplinlerde yayın kritiği ve değerledirilmesi I | |
11 | İlgili disiplilerde yayın kritiği ve değerlendirilmesi II | |
12 | Bilimsel ve mesleki rapor hazırlama I | |
13 | Bilimsel ve mesleki rapor hazırlama II | |
14 | Bilimsel ve mesleki sunum yapma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kimya Mühendsliği İngilizce Teknik Metinlerin Çevrilmesi | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
PY13 | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
PY1 | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kimya Mühendsliği İngilizce Teknik Metinlerin Çevrilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |