EN
  • Anasayfa
  • KSM403 Proses Mühendisliği ve Tasarımı I (2024 - 2025 / 7. Yarıyıl)
  • EN
KSM403 - Proses Mühendisliği ve Tasarımı I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proses Mühendisliği ve Tasarımı I KSM403 7 4 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ
Ders Veren
Amaç

Tasarım problemlerinin formüle edilmesi, sonuca ulaşmak için farklı çözümler içerisinden uygun kriterlere göre seçim yapılması amaçlanmaktadır. Öğrencilerin takım çalışması yaptığı bu derste yazılı ve sözlü iletişim becerisi kazandırmak ile mühendislik etik kavramını kazandırmak da amaçlar içerisindedir.

Ders İçeriği

Ekipman tasarımı ile optimum işletme şartlarının belirlenmesi. Proseste yer alan birimlerin tasarımları: Isı değiştiriciler, Kompresörler, Farklı tip reaktörler, Farklı ayırma birimleri (Gaz-sıvı, sıvı-sıvı v.b), etc.), ısı ve kütle transfer birimlerinin boyutlandırılması.

Ders Kaynakları M.S. Peters, K.D. Timmerhaus, R.E. West, Kimya Mühendisleri İçin Tesis Tasarımı ve Ekonomisi, 5. baskı
Ray Sinnott, Gavin Towler, Kimya Mühendisliği Tasarımı, 5. baskı
Kenan Özden, Sami Ercan, İşyeri/Fabrika Tasarımı ve Yerleşim Düzeni, 2009.
J R Backhurst, J H Harker. Process Plant Design
McCabe, W. L., Smith, J. C., & Harriott, P. (2005). Unit operations of chemical engineering (7th edition, 21-Distillation). New York: McGraw-hill.
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Ödev 1 Ödev 1 2 2 4
Final Final 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 135
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,29
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tesis tasarımı, sistem olarak işletme, evreleri bakımından kuruluş çalışmaları, pazar araştırması Ders
2 Tesis tasarımı, yerleşim düzeni tasarımı, yapı seçimi ve tasarımı, malzeme devinimi tasarımı, sermayenin bulunması, hukuksal yapının belirlenmesi, fiyatlama, çeşitlendirme
3 Pazar araştırması, istemi etkileyen etmenler, öngörü türleri ve ilkeleri
4 Öngörü yöntemleri, deneyim ve sezgiye dayanan yöntemler, ekonometrik yöntemler
5 Öngörü yöntemleri, zaman serisi çözümleme yöntemleri
6 Madde denkliklerinin temelleri
7 Madde denkliklerinin temelleri / Ara sınav Ders Problem Çözme
8 Enerji denkliklerinin ve enerji kullanımının temelleri
9 Isı değiştirici tasarımı Ders Problem Çözme
9 Proses akım şemaları
10 Borulama ve aygıt düzenleme
10 Borulama ve aygıt düzenleme
12 Donanım seçimi, özellikleri ve tasarımı
14 Öğrenci Dönem Projeleri Sunumları Tartışmalı Ders Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Problem Çözme Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Ders Tartışmalı Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 3 5 5 5
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 5 5 4 5 5 3 5 2 1 1 5 4
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. 5 5 5 5 5 5 5 5 2 5 3 4 5 5