Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitirme Ödevi | KSM409 | 7 | 0 + 4 | 2,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, laboratuvar, araştırma |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciler Kimya ve Süreç Mühendisliği ile ilgili öğrendikleri teorik temelleri uygulayarak ve bire bir öğretim üyesi danışmanlığında pratik bir araştırmayı(projeyi) gerçekleştirmektir. |
Ders İçeriği |
Kimya ve Süreç Mühendisliği programında kazanılan bilgilerin uygulanması amacıyla 7. yarıyılda tayin edilen bir öğretim üyesinin belirlediği proje çalışması öğrenciyle birlikte 7. ve 8. Yarıyıllarda gerçekleştirilecektir. |
Ders Kaynakları |
Süreli yayınlar
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 2 | 14 | 28 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | Ders Küçük Grup Tartışması Grup Çalışması |
2 | Araştırma Teknikleri | Ders |
3 | Literatür Araştırması | Ders |
4 | Bilimsel Etik | Ders |
5 | Proje/Ödev Raporu Hazırlama | Ders |
6 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
1 | Danışman eşliğinde proje konusunun belirlenmesi | |
9 | KonuDeneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
6 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
12 | Deneysel ve/veya teorik çalışma Project / Homework Report | Grup Çalışması Laboratuar |
7 | Deneysel ve/veya teorik çalışma | Grup Çalışması Laboratuar |
14 | Final Raporu | Grup Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | |||
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | |||
Yazılı bir rapor sunulması | |||
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | |||
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | |||
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | |||
Yazılı bir rapor sunulması | |||
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | |||
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | |||
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | |||
Yazılı bir rapor sunulması | |||
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 |
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 |
Yazılı bir rapor sunulması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 |
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 |
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı bir rapor sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilimsel bir rapor hazırlama inceliklerinin öğrenilmesi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bilgileri Kimya Mühendisliğinin farklı alanlarına uygulayabilmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yazılı bir rapor sunulması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Proje sonuçlarının sağlam temellere dayandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |