Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proses Optimizasyonu | KSM402 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe, yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Optimizasyon tekniklerini çeşitli mühendislik problemlerine uygulamak. |
Ders İçeriği |
Optimizasyon ve gelişimi. Optimizasyonun mühendislik uygulamaları. Optimizasyon problemlerinin sınıflandırılması. Doğrusal programlama. Doğrusal olmayan programlama. Bazı önemli kısıtlamasız ve kısıtlamalı optimizasyon teknikleri. Spesifik bireysel prosesler için uygulama örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Kimyasal Süreçlerin Optimizasyonu
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,73 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
5 | Amaç Fonksiyonunun Türetimesi | |
13 | Doğrusal Programlama ve Uygulamaları: Simpleks Algoritması | |
14 | Doğrusal Programlama ve Uygulamaları: Engel Yöntemleri | |
9 | Sınırlayıcısız Çok Değişkenli Optimizasyon Rastgele Araştırma | |
12 | Sınırlayıcısız Çok Değişkenli Optimizasyon Sanki Newton Yöntemi | |
3 | Deneysel Tasarımlar ve Serbestlik Derecesi | |
1 | Optimizasyon Problemlerinin Doğası | |
8 | Optimizasyon Kuramı: Gerekli ve Yeter Koşullar | Ders |
11 | Sınırlayıcısız Çok Değişkenli Optimizasyon Newton Yöntemleri | |
8 | Sınırlayıcıları Olmayan Fonksiyonların Optimizasyonu | |
10 | Sınırlayıcısız Çok Değişkenli Optimizasyon: Simplex Araştırma Yöntemi | |
6 | Optimizasyon Kuramı: Fonksiyonların Sürekliliği | |
2 | Optimizasyon Problemleri için Modelller Geliştirme | |
4 | Optimizasyon Problemlerinde Eşitlik ve Eşitsizlik Sınırlayıcıları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bu derste öğrenci kimyasal süreçlerin optimizasyonun mantığını öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bu derste öğrenci kimya mühendisliği uygulamalarındaki optimizasyon problemlerini çözmeyi öğrenir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bu derste öğrenci kimyasal süreçlerin optimizasyonun mantığını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bu derste öğrenci kimya mühendisliği uygulamalarındaki optimizasyon problemlerini çözmeyi öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |