Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proses Mühendisliği ve Tasarımı II | KSM404 | 8 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Adife Şeyda YARGIÇ |
Ders Veren | |
Amaç |
Süreçlerde kullanılan tüm ekipmanların tasarım yöntemlerinin öğretilmesi, elde edilen sonuçları alternatif sonuçlarla karşılaştırıp emniyet, ekonomiklik ve verimlilik açısından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kimyasal bir sürecin komple tasarımında ekipman seçimi ve boyutlarının belirlenmesi ile prosesin ekonomik açıdan irdelenmesi |
Ders Kaynakları |
J R Backhurst, J H Harker. Process Plant Design
Ray Sinnott, Gavin Towler, Kimya Mühendisliği Tasarımı, 5. baskı M.S. Peters, K.D. Timmerhaus, R.E. West, Kimya Mühendisleri İçin Tesis Tasarımı ve Ekonomisi, 5. baskı McCabe, W. L., Smith, J. C., & Harriott, P. (2005). Unit operations of chemical engineering (7th edition, 21-Distillation). New York: McGraw-hill. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,61 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Isı değiştrici tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
1 | Isı değiştrici tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Isı değiştirici tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
4 | Isı değiştirici tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Distilasyon kolonu tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Distilasyon kolonu tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | Distilasyon kolonu tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
9 | Reaktör tasarımı | Tartışmalı Ders Problem Çözme |
12 | Tasarım dönem projelerinin kontrolü | Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması |
14 | Tasarım ödevlerinin sunulması | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
14 | Tasarım ödevlerinin sunulması | Tartışmalı Ders Küçük Grup Tartışması Seminer Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
Öğrenci lisans eğitimi süresince edindiği bilgileri kullanarak fiziksel bir tesis tasarımını yapar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Maliyet analizi yaparak uygun süreci ve ekipmanı seçme becerisine sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 |
Ekipman tasarımında güvenlik, çevre, etik ve proses koşullarının kısıtlamaları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 |
Kimya mühendisliği ile ilgili süreçlerde kullanılan ekipmanların seçimini ve tasarımını yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Öğrenci lisans eğitimi süresince edindiği bilgileri kullanarak fiziksel bir tesis tasarımını yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |