EN
  • Anasayfa
  • KSM408 Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
KSM408 - Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kimya Mühendisliği Laboratuvarı II KSM408 8 0 + 4 4,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ
Ders Veren
Amaç

Akışkanlar mekaniği, ısı aktarımı, kütle aktarımı, reaksiyon mühendisliği, proses kontrol ve Kimyasal Teknolojiler alanlarında pratik uygulama, deney tasarım, deney gözlemlerinin kimyasal proses tasarımına yönelik değerlendirilmesi, cihaz ve ekipman kullanma becerilerinin geliştirilmesi ve deneysel sonuçları bilgisayar ortamında ve kapsamlı rapor olarak sunabilme becerilerinin gelişmesi.

Ders İçeriği

Sıcaklık kontrolü modülü/ Döner şaft-Laboratuar flakülatörü (pıhtılaştırıcı)/ Konsantrik tüp ısı değiştirici/ Sıvı faz reaktör/ Havalandırma/ Sabit-akışkan yatak sistemi/ Bilgisayar kontrollü borularda sürtünme kaybı/ Buhar jeneratörü

Ders Kaynakları Laboratuvar Föyleri
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 4 14 56
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 1 14 14
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Laboratuvar çalışmaları hakkında genel bilgilendirme, rapor hazırlama kuralları, iş güvenliği konularında bilgilendirme, grupların oluşturulması, laboratuvar deney kitapçığının temin edilmesi. Problem Çözme Laboratuar
2 Sıcaklık kontrolü modülü Problem Çözme Laboratuar
3 Laboratuar flakülatörü (pıhtılaştırıcı) Problem Çözme Laboratuar
5 Konsantrik tüp ısı değiştirici Problem Çözme Laboratuar
5 Konsantrik tüp ısı değiştirici Problem Çözme Laboratuar
6 Sıvı faz reaktör Problem Çözme Laboratuar
7 Sıvı faz reaktör Problem Çözme Laboratuar
9 Havalandırma Tankı Problem Çözme Laboratuar
9 Havalandırma Tankı Problem Çözme Laboratuar
11 Sabit-akışkan yatak sistemi Problem Çözme Laboratuar
11 Sabit-akışkan yatak sistemi Problem Çözme Laboratuar
12 Bilgisayar kontrollü borularda sürtünme kaybı Problem Çözme Laboratuar
13 Telafi Haftası Problem Çözme Laboratuar
13 Telafi Haftası Problem Çözme Laboratuar
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Deney tasarlayabilecek, yürütebilecek ve alınan verileri çözümleyip yorumlayabileceklerdir.
Verileri değerlendirebilmek için gerekli sayısal yöntemleri kullanabileceklerdir.
Bu dersi başarılı bir şekilde tammalayan öğrenciler; Kütle Aktarımı, Isı Aktarımı, Reaksiyon Mühendisliği, Mühendislik Teknolojisi ve Proses Kontrol derslerinde edindikleri prensiplere dayanan bilgilerini kullanabileceklerdir
Deneylere kendi yorumunu katarak eleştirebilecek ve deney sistemiyle ilgili önerilerde bulunabileceklerdir.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Deney tasarlayabilecek, yürütebilecek ve alınan verileri çözümleyip yorumlayabileceklerdir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Verileri değerlendirebilmek için gerekli sayısal yöntemleri kullanabileceklerdir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Bu dersi başarılı bir şekilde tammalayan öğrenciler; Kütle Aktarımı, Isı Aktarımı, Reaksiyon Mühendisliği, Mühendislik Teknolojisi ve Proses Kontrol derslerinde edindikleri prensiplere dayanan bilgilerini kullanabileceklerdir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Deneylere kendi yorumunu katarak eleştirebilecek ve deney sistemiyle ilgili önerilerde bulunabileceklerdir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5