Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Lisans Araştırma Projesi | KSM410 | 8 | 2 + 4 | 6,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrenciye özgün bir çalışmanın temellerini kavratmak elde edilen sonuçların analizini yaparak anlamlı bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme becerisinin kazandırılması. |
Ders İçeriği |
Kimya mühendisliğinde seçilen bir konu üzerinde öğrencilerin yetiştirilmesi ve bu konuyla ilgili teorik, deneysel ve/veya bilgisayar ağırlıklı ayrıntılı bir çalışma yaptırılması. |
Ders Kaynakları |
Araştırma konusu ile ilgili kitaplar ve makaleler
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 14 | 70 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | İnceleme / Anket Çalışması | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,51 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
4 | Araştırma önerisi taslağı | |
3 | Araştırma konusu geliştirme ve analitik çerçeve kurma | |
13 | Araştırma ve yazmaya devam | |
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
13 | Araştırma ve yazmaya devam | |
1 | Araştırma sorularının ve olası araştırma konularının tartışılması | |
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
1 | Araştırma sorularının ve olası araştırma konularının tartışılması | |
10 | Araştırma ve yazmaya devam | |
7 | Genişletilmiş yazılı araştırma önerisi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Belirli konular ile ilgili gerekli literatür taramasını yapabilecektir. | |||
Seçilen konu üzerinde ileri düzeyde bir araştırma yapabilecektir. | |||
Kendi belirlediği bir konuda bir bitirme projesi yazabilecektir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Belirli konular ile ilgili gerekli literatür taramasını yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Seçilen konu üzerinde ileri düzeyde bir araştırma yapabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Kendi belirlediği bir konuda bir bitirme projesi yazabilecektir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |