EN
  • Anasayfa
  • KSM315 Biyoteknolojiye Giriş (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KSM315 - Biyoteknolojiye Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Biyoteknolojiye Giriş KSM315 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı biyoteknolojinin temel prensiplerini ve mühendislik sistemlerindeki önemini vurgulamaktır.

Ders İçeriği

Biyoteknolojiye giriş, temel biyolojik sistemler, hücre yapıları ve besinleri, enzimlere giriş, ezimlerin endüstriyel üretimi ve kullanım alanları, enzim kinetiği ve inhibisyonları , enzim tutuklama sistemleri ve metotları.

Ders Kaynakları • Rhem, H.J., Reed, G., Biotechnology, 2. Basım, Cilt 9: Enzymes, Biomass, Food and Feed, VCH, Almanya, 1995.
• Bailey, J.E. and Ollis, D.F.,“Biochemical Engineering Fundamentals”, Mc Graw Hill Ed., 1986
• Telefoncu, A., “Biyoteknoloji”, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova-İzmir, 1995
• Arda, M., “Biyoteknoloji (Bazı Temel İlkeler)”, KUKEM Derneği Bilimsel Yayınlar No: 3, Ankara, 1995.
• Shuler, M.L., Kargi, F. and Kargi, F., 2002. Bioprocess engineering: basic concepts (Vol. 2, pp. 155-184). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
• Smith, J.E., Biotechnology, 5. Ed., Cambridge University Press, New York, ABD, 2009
• Sham, H., Biotechnology, 2. Basım, Cilt 1: Biological Fundamentals, VCH, Almanya, 1993.
Mücella Tekeoğlu, Biyoteknolojiye Giriş, Palme Yayıncılık, Ankara, 2013
B.D. Hames and N. M. Hooper, Instant Notes in Biochemistry, Taylor and Francis, Leeds, 2005
Okafor, N., Modern Industrial Microbiology and Biotechnology, Science Publishers, Hindistan, 2007
Shuler, M.L., Kargi, F. and Kargi, F., 2002. Bioprocess engineering: basic concepts (Vol. 2, pp. 155-184). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Açıldığı Öğretim Yılı 2010 - 2011 2013 - 2014 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 1 3
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 1 1
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 2 6
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 12 36
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 12 12
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 4 1 4
Ödev 2 Ödev 2 2 1 2
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 5 1 5
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Final Final 7 1 7
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Biyoteknojiye giriş, biyoteknolojinin gelişimi, biyoteknoloji ve biyoproses mühendisliği.
2 Biyolojinin temelleri: Mikrobiyal çeşitlilik, virüsler, prokaryotlar, ökaryotlar
3 Hücre yapıları, amino asitler ve proteinler, karbonhidratlar: Mono ve polisakkaritler.
4 Lipitler, yağlar, steroitler, nükleik asitler, DNA, RNA.
5 Hücre besinleri, makro besinler, mikro besinler, yetiştirme ortamı.
6 Enzimlere giriş ve enzimlerin çalışma prensibi.
7 Ara sınav
8 Büyük ölçekli enzim üretimi ve enzimlerin medikal ve endüstriyel alanda kullanımları. Proje konularının dağıtımı
9 Enzim kinetiğine giriş ve enzim kinetiği modelleri.
10 Michaelis–Menten tipi enzim kinetiğinin deneysel olarak hesaplanması.
11 Enzim kinetiği modelleri ve enzim inhibisyonu kinetiği.
12 Tutuklanmış enzim sistemleri ve tutuklama metotları.
13 Son proje teslim tarihi ve proje sunumları.
14 Final sınavı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Biyoteknolojinin öneminin ve uygulama esaslarının kavrar
Enzim sistemleri ve enzim kinetiğini kavrar
Biyoteknoloji ve biyomühendislik bilimleri arasındaki entegrasyonu öğrenir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Biyoteknolojinin öneminin ve uygulama esaslarının kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Enzim sistemleri ve enzim kinetiğini kavrar - - - - - - - - - - - - - -
Biyoteknoloji ve biyomühendislik bilimleri arasındaki entegrasyonu öğrenir - - - - - - - - - - - - - -