Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre Kimyası ve Teknolojisi | KSM322 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz - yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Duygu KURU |
Ders Veren | |
Amaç |
Çevre kimyası ile ilgili temel kavramların öğretilmesi ile çevre sorunlarının öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Atmosfer, Atmosfer Kirlenmesi ve Ozon Tabakası, Azot Oksitleri ve Etkileri. Hidrokarbonlar, Halokarbonlar ve Etkileri. Karbon Monoksit ve Etkileri. Kükürt Oksitleri ve Etkileri. Partiküller ve Etkileri. Sıcaklık İnversiyonu ve Sera Olayı. Su Kirlenmesi, Su Kalitesi Standartları. Biyolojik Bozunmalar ve Su Kirlenmesi. Deterjanlar. Petrol ve Sentetik Organik Kirleticiler. Atık Sular ve Arıtılması. Katı Atıklar Ses, Gürültü Kirliliği. |
Ders Kaynakları |
Çevre Kimyası. Prof. Dr.Turgut Gündüz. Gazi kitabevi, 2. Baskı
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre ve Çevre Kimyası nedir? | Tartışmalı Ders |
2 | Çevreyi Oluşturan Unsurlar | Tartışmalı Ders |
3 | Çevre Kirliliği ve Sınıflandırılması. | Tartışmalı Ders |
4 | Fiziksel Kirlenme. | Tartışmalı Ders |
5 | Kimyasal Kirlenme. | Tartışmalı Ders |
6 | Biyolojik Kirlenme | Tartışmalı Ders |
7 | Küresel Isınma. | Tartışmalı Ders |
8 | Ara sınav | Tartışmalı Ders |
9 | Genel Biyokimyasal Çevrimler. | Tartışmalı Ders |
9 | Genel Biyokimyasal Çevrimler. | Tartışmalı Ders |
11 | Atmosfer. | Tartışmalı Ders |
12 | Kirlilik Giderimi ( BOİ, KOİ). | Tartışmalı Ders |
12 | Kirlilik Giderimi ( BOİ, KOİ). | Tartışmalı Ders |
14 | Su sertliği, Alkalinite, Asitite. | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çevre kirliliğini ve çeşitlerini tanımlayabilme. | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Çevre Kirlilikleri giderim yöntemlerine hakim olma. | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Küresel boyutta çevre kirliliğini kavrayabilme. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çevre kirliliğini ve çeşitlerini tanımlayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Çevre Kirlilikleri giderim yöntemlerine hakim olma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Küresel boyutta çevre kirliliğini kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |