EN
  • Anasayfa
  • KSM322 Çevre Kimyası ve Teknolojisi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
KSM322 - Çevre Kimyası ve Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çevre Kimyası ve Teknolojisi KSM322 5 3 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz - yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu KURU
Ders Veren
Amaç

Çevre kimyası ile ilgili temel kavramların öğretilmesi ile çevre sorunlarının öğretilmesidir.

Ders İçeriği

Atmosfer, Atmosfer Kirlenmesi ve Ozon Tabakası, Azot Oksitleri ve Etkileri. Hidrokarbonlar, Halokarbonlar ve Etkileri. Karbon Monoksit ve Etkileri. Kükürt Oksitleri ve Etkileri. Partiküller ve Etkileri. Sıcaklık İnversiyonu ve Sera Olayı. Su Kirlenmesi, Su Kalitesi Standartları. Biyolojik Bozunmalar ve Su Kirlenmesi. Deterjanlar. Petrol ve Sentetik Organik Kirleticiler. Atık Sular ve Arıtılması. Katı Atıklar Ses, Gürültü Kirliliği.

Ders Kaynakları Çevre Kimyası. Prof. Dr.Turgut Gündüz. Gazi kitabevi, 2. Baskı
Açıldığı Öğretim Yılı 2011 - 2012 2013 - 2014 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Çevre ve Çevre Kimyası nedir? Tartışmalı Ders
2 Çevreyi Oluşturan Unsurlar Tartışmalı Ders
3 Çevre Kirliliği ve Sınıflandırılması. Tartışmalı Ders
4 Fiziksel Kirlenme. Tartışmalı Ders
5 Kimyasal Kirlenme. Tartışmalı Ders
6 Biyolojik Kirlenme Tartışmalı Ders
7 Küresel Isınma. Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Tartışmalı Ders
9 Genel Biyokimyasal Çevrimler. Tartışmalı Ders
9 Genel Biyokimyasal Çevrimler. Tartışmalı Ders
11 Atmosfer. Tartışmalı Ders
12 Kirlilik Giderimi ( BOİ, KOİ). Tartışmalı Ders
12 Kirlilik Giderimi ( BOİ, KOİ). Tartışmalı Ders
14 Su sertliği, Alkalinite, Asitite. Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Çevre kirliliğini ve çeşitlerini tanımlayabilme. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çevre Kirlilikleri giderim yöntemlerine hakim olma. Yazılı Sınav Ödev / Proje Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Küresel boyutta çevre kirliliğini kavrayabilme. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Çevre kirliliğini ve çeşitlerini tanımlayabilme. - - - - - - - - - - - - 5 -
Çevre Kirlilikleri giderim yöntemlerine hakim olma. - - - - - - - - - - - - 5 -
Küresel boyutta çevre kirliliğini kavrayabilme. - - - - - - - - - - - - 5 -