Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yakıt ve Enerji Teknolojisi | KSM318 | 5 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Katı, gaz ve sıvı yakıtlar tanıtmak.Öğrencilere enerji kaynakları ve teknolojileri hakkında bilgi vermektir. |
Ders İçeriği |
Enerji, Enerji Kaynakları, Birincil enerji kaynakları, Ham Petrol, Kömür, Doğal gaz, Ham petrole uygulanan fiziksel işlemler, Dönüşüm prosesleri, Kraking, reforming, Karbonizasyon ve gazlaştırma prosesleri, Isıl değer, Sıvı yakıtlara uygulanan testler, Yanma / Yanma Sıcaklığı ve Hızı Tutuşma Sıcaklığı ve Sınırları / Endüstride Yakıtların Kullanımında Enerji Ekonomisi, Entalpi Hesaplamaları |
Ders Kaynakları |
J.H. Harker, J.R. Backhurst, Fuel and Energy, Academic Press Limited, London,1981, 146
Kütüphane ve İnternet Kaynakları Fuel and Energy J.H. Harker and J.R. Backhurst |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2018 - 2019 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 1 | 3 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 3 | 5 | 15 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 7 | 3 | 21 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Enerji, Enerji Kaynakları | |
2 | Birincil enerji kaynakları, Ham Petrol, Kömür, Doğal gaz | |
3 | Yenilenebilir enerji Kaynakları, Rüzgar | |
4 | Yenilenebilir enerji Kaynakları, Güneş | |
5 | Yenilenebilir enerji Kaynakları, Jeotermal | |
6 | Hidrolik Enerji | |
7 | Hidrojen | |
8 | Nükleer Enerji | |
9 | Biyokütle | |
10 | Ham petrole uygulanan fiziksel işlemler | |
11 | Doğal Gaz | |
12 | Dönüşüm prosesleri, Kraking, reforming | |
13 | Karbonizasyon ve gazlaştırma prosesleri | |
14 | Isıl değer, Sıvı yakıtlara uygulanan testler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Rüzgâr enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Güneş enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Jeotermal enerji potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Hidrolik enerji Türkiye potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Biyokütle enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. | |||
Yeni enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Hidrojen enerjisi üretimi, kullanım alanlarını açıklar. | |||
Dönüşüm prosesleri avantaj ve dezavantajları hakkında yorum yapabilecektir. Kraking prosesini açıklar. Reforming prosesini açıklar. Karbonizasyon ve gazlaştırma proseslerini açıklar. Sıvı yakıtlara uygulanan testler ve ısıl değerin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Enerjinin tanımını yapabilecek ve enerji kaynaklarını sınıflandırabilecektir. Enerji ve türlerini kavrar. | |||
Birincil enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Ham petrol oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Kömür oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Doğal gaz oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıkla |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yenilenebilir enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Rüzgâr enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Güneş enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Jeotermal enerji potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Hidrolik enerji Türkiye potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. Biyokütle enerjisi potansiyeli ve çevreye etkilerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yeni enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Hidrojen enerjisi üretimi, kullanım alanlarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Dönüşüm prosesleri avantaj ve dezavantajları hakkında yorum yapabilecektir. Kraking prosesini açıklar. Reforming prosesini açıklar. Karbonizasyon ve gazlaştırma proseslerini açıklar. Sıvı yakıtlara uygulanan testler ve ısıl değerin belirlenmesi hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerjinin tanımını yapabilecek ve enerji kaynaklarını sınıflandırabilecektir. Enerji ve türlerini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Birincil enerji kaynakları hakkında yorum yapabilecektir. Ham petrol oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Kömür oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıklar. Doğal gaz oluşumu,tüketimi ve çevreye etkilerini açıkla | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |