Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Proses Enstrümantasyonu | KSM421 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK |
Ders Veren | |
Amaç |
Lisans öğrencilerine, kimya mühendisliği alanında gerçekleşen bir prosesin doğru tasarlanması, gelişmesi ve olumlu sonlanması için gerekli ölçme yöntemlerin ve cihazların öğretilmesidir. |
Ders İçeriği |
Ölçmeye giriş, ölçüm cihazlarının tipleri ve performans karakteristikleri, ölçüm proseslerinde hatalar, ölçüm sensörlerinin ve ölçüm cihazlarının kalibrasyonu, ölçme sistemlerinin güvenilirliği ve ölçüm cihazının seçimi, ölçüm sensörleri ve ölçüm cihazları, sıcaklık ölçümü, basınç ölçümü, akış ölçümü, seviye ölçümü. |
Ders Kaynakları |
Enstrümantasyon, Franklyn W.Kirk, Nicholas R. Rimboi, Üçüncü Basım ATP Yayını, 1975 ABD.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 8 | 1 | 8 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 12 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 6 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 12 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 12 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Ölçüm cihazlarının tipleri ve performans karakteristikleri | |
4 | Ölçme güvenliği, Ölçme hataları | Tartışmalı Ders |
4 | Ölçme güvenliği, Ölçme hataları | Tartışmalı Ders |
5 | Ölçüm sensörlerinin ve ölçüm cihazlarının kalibrasyonu | |
5 | Ölçüm sensörlerinin ve ölçüm cihazlarının kalibrasyonu | |
7 | Ölçme sistemlerinin güvenirliği ve ölçüm cihazının seçimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Ölçüm sensörleri | |
10 | Sıcaklık ölçümü | |
11 | Basınç ölçümü | |
12 | Akış ölçümü | |
13 | Seviye ölçümü | |
13 | Seviye ölçümü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sıcaklık ölçümü, basınç ölçümü, akış ölçümü ve seviye ölçümünü açıklar. | |||
Ölçüm proseslerinde hataları tespit eder. | |||
Ölçmeyi öğrenir ve açıklar. | |||
Ölçüm sensörlerinin ve ölçüm cihazlarının kalibrasyonunu açıklar. | |||
Ölçüm cihazlarının tipleri ve performans karakteristiklerini açıklar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sıcaklık ölçümü, basınç ölçümü, akış ölçümü ve seviye ölçümünü açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçüm proseslerinde hataları tespit eder. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçmeyi öğrenir ve açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçüm sensörlerinin ve ölçüm cihazlarının kalibrasyonunu açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Ölçüm cihazlarının tipleri ve performans karakteristiklerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |