EN
  • Anasayfa
  • TOS110 Uygarlık Tarihi (2024 - 2025 / 5. Yarıyıl)
  • EN
TOS110 - Uygarlık Tarihi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uygarlık Tarihi TOS110 5 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze eğitim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hasan BOZKURT
Ders Veren
Amaç

Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeler

Ders İçeriği

İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular. Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortaya çıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler.

Ders Kaynakları Server Tanilli Yüzyılların Gerçeği ve Mirası
Açıldığı Öğretim Yılı 2013 - 2014
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 10 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 10 20
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Toplam İş Yükü (Saat) 78
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Uygarlık nedir? Batı uygarlığı nedir? Paleolitikten, neolitiğe geçiş ve geçiş süreci…
2 Tarihte Mesopotamya halkları, katkılar, icatlar
3 Doğu Akdeniz halkları: İbrani toplulukları
4 Roma’nın doğuşu : Cumhuriyetten İmparatorluğa:
5 Roma: Hristiyanlaşan İmperium Romanum: Bizans: Ortaçağ’lar,
6 İslamiyetin Yayılışı
7 İslamiyetin yayılışı
8 Erken modern Avrupa: Rönesans, keşifler- arasınav
9 Aydınlanma çağına doğru, Bilimsel Devrimler
10 Fransız Devrimi nedenleri ve sonuçları
11 Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları
12 Savaşlar ve Politik gelişmeler
13 Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme
14 Yirmibirinci yüzyıla bakış
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
halkların ve kültürlerin ı insanlık tarihinde oynadıkları önemli rolü göstermek
Tarihsel süreçte insanların düşüncel, fikirsel bilgi ve katkılarını anlamak
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
halkların ve kültürlerin ı insanlık tarihinde oynadıkları önemli rolü göstermek - - - - - - - - - - - - - -
Tarihsel süreçte insanların düşüncel, fikirsel bilgi ve katkılarını anlamak - - - - - - - - - - - - - -