Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Membran Teknolojileri | KSM425 | 7 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL |
Ders Veren | |
Amaç |
Membran teknolojisinin gelişimini, membranlar ve membran proseslerinin temel bilgilerini, konuyla ilgili temel eşitlikleri ve bu eşitliklerin nasıl çözüleceğini aktarmaktır. |
Ders İçeriği |
Membran Teknolojisine Giriş; Membranların tanımı ve temel kavramlar; Membranların sınıflandırmaları ve Membran konfigürasyonları; Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri; Membranlarda taşınım olayları ve ayırma prensipleri; Membran modülleri; Membran prosesleri; Mikrofiltrasyon uygulamaları; Ultrafiltrasyon uygulamaları; Nanofiltrasyon uygulamaları; Ters osmoz uygulamaları; Gaz karışımlarının ayrılması ve uygulamaları; Diyaliz ve Elektrodiyaliz; Klor-alkali elektrolizi; Membran distilasyonu; Yakıt pili uygulamaları; Pervaporasyon; Hibrid membran prosesleri; Membran reaktörler; Membranlarla su ve atık su işlemleri; Membran proseslerinde tasarım; Sanayide membran prosesleri uygulamaları; Yazılı ve Sözlü İletişim: Yazılı İletişim, Sözlü İletişim / Proje Çalışması - Raporun Yazılı ve Sözlü Sunumu. |
Ders Kaynakları |
Membran Teknolojileri Ders Notları
Baker, R. W., Membrane technology and applications, New York, J. Wiley, 2004. Mulder, M., Basic Principles of Membrane Technology, Kluwer Academic Pub. The Nederlands, 2004. Karl Wilhelm Boddeker, Liquid Separations with Membranes: An introduction to barrier interference, Springer-Verlag, 2008.. Richardson, J.F., Harker, J.H., Backhurst, J.R., “Coulson and Richardson’s Chemical Engineering”, Butterworth-Heinemann, Oxford, 1996. Hager, L.S., Membrane systems for wastewater treatment, Water Environment Federation, New York, McGraw-Hill, 2006. Huang, R.Y.M., “Pervaporation membrane separation processes”, Elsevier, Amsterdam, 1991. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 28 | 1 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 127 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Membran Teknolojisine Giriş | Ders |
2 | Membranların tanımı ve temel kavramlar | Ders |
3 | Membranların sınıflandırmaları ve membran konfigürasyonları | Ders |
4 | Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri | Ders |
5 | Membranlarda taşınım olayları ve ayırma prensipleri | Ders |
6 | Membran modülleri; Membran prosesleri | Ders |
6 | Membran modülleri; Membran prosesleri | Ders |
8 | Uygulama Örnekleri | Ders |
8 | Uygulama Örnekleri | Ders |
10 | Klor-alkali elektrolizi; Membran distilasyonu; Yakıt pili uygulamaları | Ders |
11 | Pervaporasyon; Hibrid membran prosesleri; Membran reaktörler | Ders |
12 | Membranlarla su ve atık su işlemleri | Ders |
13 | Membran proseslerinde tasarım | Ders |
14 | Sanayide membran prosesleri uygulamaları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Membran proses tasarımını gerçekleştirmek üzere kimya mühendisliği eğitiminde daha önce öğrendikleri matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri, membran teknolojisi uygulamaları ve membran prosesleriyle ilgili bilgi sahibi olma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Membranlarda taşınım olaylarının kavranması. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevre ve sağlık konularında farkındalık. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bireysel olarak çalışma becerisi. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Membran proses tasarımını gerçekleştirmek üzere kimya mühendisliği eğitiminde daha önce öğrendikleri matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Membran tipleri ve hazırlama yöntemleri, membran teknolojisi uygulamaları ve membran prosesleriyle ilgili bilgi sahibi olma. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Membranlarda taşınım olaylarının kavranması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Çevre ve sağlık konularında farkındalık. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Bireysel olarak çalışma becerisi. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |