Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik İngilizce I | ENG201 | 3 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | KİMYA MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - İngilizce |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Emrah TAŞDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencinin gelecek hayatında hem akademik hem de teknik açıdan daha iyi iletişim kurması. |
Ders İçeriği |
Öğrenciye essay ve rapor yazma, okuduğunu anlama, özgeçmiş yazma, not alma, sunum yapma gibi teknikler öğretilmektedir. Özellikle akademik hayatı hedef alarak İngilizceyi aktif kullanabilme yetisi üzerinde çalışılmaktadır. |
Ders Kaynakları |
A First Course In Technical English Students Book1 (Lynette Beardwood, Hugh templeton,) Students Book 2 (Martin WEBBER) English Gramer in Used (Raymond MURPHY)
Konuyla ilgili makaleler Brieger, N. & Comfort, J., 2000, Technical Contacts.James K., Jordan R., Matthews A.J, 1998, Listening Comprehension & Note-taking, Collins ELT: London.Johnson, K., 1991, Communicate in Writing, Longman Ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri | Benzetim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 74 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,90 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Introduction | |
1 | Dersin tanımı, özellikleri ve değerlendirme sürecinin anlatılması | |
2 | Functional English Grammar | |
2 | Not tutma alıştırması, yazının hedef kitlesi, amaç ve tonunu ayrıştırma | |
3 | Useful phrases and expressions | |
3 | Not tutma stratejilerinin hazırlanması, bir nesne veya kavramı yazılı tanımlama | |
4 | If clauses | |
4 | Not tutma stratejileri, geri besleme, yazıda bütünlük | |
5 | Noun clause, -so that, -such that | |
5 | Okuma: tarama, kavrama, kelime çalışmaları, bir nesne veya mekanizmayı betimleme | |
6 | Active passive | |
6 | Dinleme ve önemli bilgiyi ayrıştırma, yazılı yanıt, yazıda akıcılık, okuma becerilerine devam | |
7 | Akış şeması yazmak, proses tanımlamasını yazmak, kelime /terminoloji alıştırmalar | |
7 | Introduction to elements of academic writing | |
8 | Ara sınav | |
8 | Report Writing | |
9 | Kelime/terminoloji alıştırmalar | |
9 | Essay writing | |
10 | Diagrams, tables, graphs and job advertisements | |
10 | Okuma: bilgiyi tasnif etmek, kelime çalışmaları, savunma cümlesi yazmak | |
11 | Dinleme: bilgiyi tasnif etmek : essay organizasyonu: özet- konu başlıklarını yazmak | |
11 | Formal presentations (organizing data and slide preparation) | |
12 | Öğrenilen terminolojiyi kullanarak tasarlanan bir ürünü tanıtma | |
12 | Resume writing | |
13 | Okuma kavrama / bir konunun alt başlıklarına daraltarak essay yazmak | |
13 | Skimming through the text and Scanning | |
14 | Dinleme & özet çıkarma, essay yazma ve değerlendirme | |
14 | Listening/Reading Comprehension |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | |||
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | |||
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | |||
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | |||
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir | |||
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | |||
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar | |||
Tenseleri kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler essay yazma, seminere katılma, araştırma, dinleme, not alma ve akademik okuma hakkında bilgi sahibi olurlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine kendi görüşlerini de belirten metinler yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine sözlü tartışmalarda yer alır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir konu üzerine sözlü sunumlar yapar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Akademik bir metinde fikirler arası ilişkiyi tespit edebilir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Görüşlerin açıkça belirtildiği ve / veya ima edildiği akademik metinleri anlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bu ders öğrencinin İngilizce iletişim kurmasını, akademik ve teknik konularda İngilizce konusunda daha donanımlı olmasını sağlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Tenseleri kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |