Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine (HAD) Giriş | MIM440 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN |
Ders Veren | |
Amaç |
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili temel bilgilerin aktarılması ve ticari HAD yazılımı kullanımı. |
Ders İçeriği |
Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniğinde Temel Kavramlar / Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması / Sonlu Farklar Yöntemi / Sonlu Hacimler Yöntemi / Sonlu Elemanlar Yöntemi / Kararlılık Analizi / Ağ Oluşturulması / Bilgisayar Grafik teknikleri ve Model Oluşturma / Paket Programların Kullanımı. |
Ders Kaynakları |
Computational methods for fluid dynamics, Ferziger & Peric, Springer, 2002.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 13 | 39 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 3 | 4 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 3 | 4 | 12 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 4 | 12 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 1 | 4 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğinde Temel Kavramlar | |
2 | Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması | |
3 | Sonlu Farklar Yöntemi | |
4 | Sonlu Hacimler Yöntemi | |
5 | Sonlu Elemanlar Yöntemi | |
6 | Kararlılık Analizi | |
7 | Ağ Oluşturulması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgisayar Grafik teknikleri ve Model Oluşturma | |
9 | Bilgisayar Grafik teknikleri ve Model Oluşturma | |
14 | Paket Programların Kullanımı | |
14 | Paket Programların Kullanımı | |
14 | Paket Programların Kullanımı | |
14 | Paket Programların Kullanımı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | |||
Öğrecilerin, ticari CFD yazılımları hakkında bilgi sahibi olması. | |||
Hesaplamalı akışkanlar dinamiğindeki temel kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri ile ilgili bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrecilerin, ticari CFD yazılımları hakkında bilgi sahibi olması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hesaplamalı akışkanlar dinamiğindeki temel kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |