EN
  • Anasayfa
  • MIM440 Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine (HAD) Giriş (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MIM440 - Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine (HAD) Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine (HAD) Giriş MIM440 8 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa ÖZKAN
Ders Veren
Amaç

Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile ilgili temel bilgilerin aktarılması ve ticari HAD yazılımı kullanımı.

Ders İçeriği

Hesaplamalı Akışkanlar Mekaniğinde Temel Kavramlar / Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması / Sonlu Farklar Yöntemi / Sonlu Hacimler Yöntemi / Sonlu Elemanlar Yöntemi / Kararlılık Analizi / Ağ Oluşturulması / Bilgisayar Grafik teknikleri ve Model Oluşturma / Paket Programların Kullanımı.

Ders Kaynakları Computational methods for fluid dynamics, Ferziger & Peric, Springer, 2002.
Açıldığı Öğretim Yılı 2017 - 2018 2018 - 2019 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 13 39
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 4 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 4 2 8
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 3 4 12
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 4 12
Ödev 1 Ödev 1 4 1 4
Final Final 3 1 3
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 105
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 4,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğinde Temel Kavramlar
2 Kısmi Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması
3 Sonlu Farklar Yöntemi
4 Sonlu Hacimler Yöntemi
5 Sonlu Elemanlar Yöntemi
6 Kararlılık Analizi
7 Ağ Oluşturulması
8 Ara Sınav
9 Bilgisayar Grafik teknikleri ve Model Oluşturma
9 Bilgisayar Grafik teknikleri ve Model Oluşturma
14 Paket Programların Kullanımı
14 Paket Programların Kullanımı
14 Paket Programların Kullanımı
14 Paket Programların Kullanımı
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri ile ilgili bilgi sahibi olmak.
Öğrecilerin, ticari CFD yazılımları hakkında bilgi sahibi olması.
Hesaplamalı akışkanlar dinamiğindeki temel kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olmak.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Kısmi diferansiyel denklemler ve çözümleri ile ilgili bilgi sahibi olmak. - - - - - - - - - - -
Öğrecilerin, ticari CFD yazılımları hakkında bilgi sahibi olması. - - - - - - - - - - -
Hesaplamalı akışkanlar dinamiğindeki temel kavramlar ile ilgili bilgi sahibi olmak. - - - - - - - - - - -