Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yalın Üretim | MIM442 | 8 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ |
Ders Veren | Doç. Dr. Veysel ÇOBAN |
Amaç |
Bölüm öğrencilerinin, Yalın Üretim araç ve yöntemlerini tanıması, ve bu bilgileri üretimde kullanabilmesi. |
Ders İçeriği |
Yalın Üretim araç ve yöntemlerini |
Ders Kaynakları |
Dünyayı Değiştiren Makine, James P. Womack, 1990
1-Toyota Ruhu, Taiichi Ohno, 2-Gemba Kaizen, Masaaki İmai, Nobel Yayıncılık 3- Yalın Dönüşüm, Art Byrne, Optimist Yayıncılık |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2014 - 2015 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 25 |
Kısa Sınav 1 | 10 |
Kısa Sınav 2 | 10 |
Ödev (Sunum) | 15 |
Toplam | 60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %40 |
Toplam | %40 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %60 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %40 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Yalın Üretimin Tarihçesi | Ders |
2 | Yalın Üretime Giriş, Yalın üretim Araç ve Teknikleri | Ders |
3 | Geleneksel ve Yalın Üretim açısından İsraf kavramı | Ders |
4 | Kanban ve Çekme Sistemi | Ders |
5 | Değer Akış Haritalama | Ders |
6 | Kaizen | Ders |
7 | 5S ve SMED | Ders |
8 | Toplam Ekipman Etkinliği (TPM) ve Toplam Üretken Bakım (OEE) | Ders |
9 | Yamazumi ve Heijunka | Ders |
10 | Poka Yoke ve Jidoka | Ders |
11 | Andon Sistem ve Görsel Yönetim | Ders |
12 | A3 Metodolojisi | Ders |
13 | Yalın liderlik ve takım çalışması | Ders |
14 | Genel Tekrar | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Yalın üretim felsefesini yorumlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yalın üretim kapsamında israfları sınıflandırır ve üretim ortamında bu israfları tanımlar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Üretimdeki soruna karşılık hangi yalın üretim tekniğinin uygun olacağı bağlantısını kurar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yalın üretim tekniklerinden herhangi birisi ile ilgili, uygulama örnekleri içeren ayrıntılı bir sunum tasarlar | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Yalın üretim tekniklerinden birisi ile ilgili literatür taraması yapıp rapor yazar | Ödev / Proje | İnceleme / Anket Çalışması | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yalın üretim felsefesini yorumlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yalın üretim kapsamında israfları sınıflandırır ve üretim ortamında bu israfları tanımlar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Üretimdeki soruna karşılık hangi yalın üretim tekniğinin uygun olacağı bağlantısını kurar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yalın üretim tekniklerinden herhangi birisi ile ilgili, uygulama örnekleri içeren ayrıntılı bir sunum tasarlar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Yalın üretim tekniklerinden birisi ile ilgili literatür taraması yapıp rapor yazar | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |