Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Girişimcilik ve İş Tasarımı I | TOS112 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze anlatım |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Emrah DOKUR |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere girişimcilik ile ilgili teorik konularda ve iş tasarımı konusunda gerekli bilgileri vermek |
Ders İçeriği |
Girişimcilik kavramının tanımı, özellikleri, yeni bir işletme kurma |
Ders Kaynakları |
Serpil DÖM ”Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği”. Detay Yayıncılık, Ankara
TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999 Girişimcilik Keşif Süreci,Beta Yay.İstanbul-2006. Erdoğan, B.Zafer., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Erdoğan, B.Zafer., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer vd., Girişimcilik, Editör: Yavuz Odabaşı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1567, Eskişehir, 2005. Serpil DÖM ”Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği”. Detay Yayıncılık, Ankara TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999 Girişimcilik Keşif Süreci,Beta Yay.İstanbul-2006. Erdoğan, B.Zafer., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Erdoğan, B.Zafer., Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. Müftüoğlu, Tamer vd., Girişimcilik, Editör: Yavuz Odabaşı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1567, Eskişehir, 2005. Serpil DÖM ”Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği”. Detay Yayıncılık, Ankara TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999 Girişimcilik Keşif Süreci,Beta Yay.İstanbul-2006. Serpil DÖM ”Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği”. Detay Yayıncılık, Ankara TEKİN, M. Girişimcilik, Konya, 1999 Girişimcilik Keşif Süreci,Beta Yay.İstanbul-2006. B.Zafer Erdoğan, Girişimcilik ve Kobiler, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. İşletmecilikle ilgili güncel dergiler Bilimsel dergilerde yayınlanan makaleler İnternet kaynakları Haşit, Gürkan, Küçük ve Orta Ölçekli Aile İşletmelerinde Kurumsal Yönetim, Bursa: Ekin Kitabevi, 2009. Tamer Müftüoğlu ve Tülin Durukan, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Ankara: Gazi Kitabevi ,2004. Başar, Mehmet, vd., Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1955, Eskişehir, 2013. Ürper, Yılmaz, vd., Girişimcilik ve İş Kurma, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1525, Eskişehir, 2013. Yalama, Abdullah, vd., Girişim Finansmanı, Anadolu Üniversitesi A.Ö.F Yayınları, No: 1467, Eskişehir, 2013. Girişimcilik ve KOBİLER (Kavramlar,Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Editör: B. Zafer, Erdoğan, Ekin Basım Yayın Dağıtım, Bursa, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Girişimcilik Kavramı ve Çeşitleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
2 | Girişimcilik Kavramı, Çeşitleri ve Girişimcilikte Etik | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
3 | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri | |
3 | Girişimciliğin Ekonomik, Toplumsal ve Kültürel Temelleri | |
5 | İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
5 | İş Modeli, Girişimciliğin Süreçleri ve İş Fikri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
7 | Girişimcilikte İş Modeli Tasarımı | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
8 | Girişimcilik İklimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
9 | Franchising ve İşletme Satın Alma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
10 | İş Planı Örnekleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
11 | İş Planı Hazırlama | |
11 | İş Planı Hazırlama | |
13 | İş Kurma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
14 | Girişimin Sonlanması: Tasfiye, İflas ve Birleşme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Vaka Çalışması |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularında bilgi sahibidir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | |
Aile işletmelerinin önemini, özelliklerini ve yaşadıkları sorunları bilmektedir. | Vaka Çalışması | Önceden planlanmış özel beceriler | |
Kurumsallaşma, kurumsal yönetim, kurumsal yönetim ilkeleri kavramları hakkında bilgi sahibidir. | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | Beyin Fırtınası | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik yeteneklerini bilir. | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Girişimcilik, işletme ve yönetim konularında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Aile işletmelerinin önemini, özelliklerini ve yaşadıkları sorunları bilmektedir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kurumsallaşma, kurumsal yönetim, kurumsal yönetim ilkeleri kavramları hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş planının içeriği ve temel bölümleri hakkında bilgi sahibidir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Girişimcilik türleri ve bireysel girişimcilik yeteneklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |