Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Çevre ve Enerji | TOS121 | 7 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Süheyla YEREL KANDEMİR |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, enerji ve çevre ile ilgili kavramlar, geleneksel ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, endüstriyel gelişme sonucu enerji kullanımı ve çevresel sonuçları arasında ilişkileri kavrayarak sürdürülebilir bir çevre anlayışını benimsetmektir. |
Ders İçeriği |
Çevre eğitiminin gelişimi, sürdürülebilir çevre eğitimi, çevre ve çevre sorunları: küresel ısınma, iklim değişimi, ozon tabakasının delinmesi, biyoçeşitlilik, çevre kirliliği türleri, enerji, enerji türleri ve dönüşüm yöntemleri, fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları, enerji projeksiyonu, karbon ticareti. |
Ders Kaynakları |
Oğuz Özdemir , Mehmet Erdoğan , Naim Uzun , Yasin Eren , Rasim Önder , Ahmet Özsoy , İbrahim Üçgül , Ufuk Elibüyük , Aysel Aydın Kocaeren , M. Yunus Pamukoğlu, Çevre ve Enerji, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016.
Oğuz Özdemir , Mehmet Erdoğan , Naim Uzun , Yasin Eren , Rasim Önder , Ahmet Özsoy , İbrahim Üçgül , Ufuk Elibüyük , Aysel Aydın Kocaeren , M. Yunus Pamukoğlu, Çevre ve Enerji, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 2 | 14 | 28 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,37 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çevre eğitiminin doğuşu ve gelişimine kaynaklık eden hareketler ve çalışmalar | |
2 | Çevre öğeleri ve sistemler | |
3 | Ekosistemde madde döngüleri | |
4 | Türkiye ve Dünyadaki su ve toprak varlığı | |
5 | Biyoçeşitlilik ve Türkiye'deki durum | |
6 | Çevre mevzuatı, çevre kirliliği türleri | |
8 | Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi | |
8 | Enerji, enerji türleri, enerji ve çevre ilişkisi | |
9 | Dünyada enerji kaynakları, ısı ve sıcaklık, termodinamiğin kanunları, enerji dönüşümleri | |
10 | Hidrolik, termik, jeotermal, rüzgar ve güneş enerjisinin elektriğe dönüşüm yöntemleri | |
11 | Isı enerjisine dönüşüm: elektriğin ve yakıtların ısıya dönüşmesi | |
12 | Türkiye ve Dünya'daki enerji üretimi ve tüketimi, gelecek projeksiyonu ve politikalar | |
13 | Fosil yakıtlar ve fosil yakıt kaynaklı çevre sorunları | |
14 | Öğrenci sunumları |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması. | |||
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır. | |||
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması. | |||
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır. | |||
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur. | |||
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Enerji üretiminin ve tüketiminin çevreye zararlı etkilerinin anlaşılması. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre kirliliği türleri ve nedenleri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yenilebilir enerji kaynaklarını, çeşitlerini, uygulama alanlarını tanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevre eğitiminin gelişimine katkıda bulunan hareketler hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Fosil enerji kaynaklarının durumu ve çevresel etkileri hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |