EN
  • Anasayfa
  • TOS125 Satranç Teorisi (2024 - 2025 / 2. Yarıyıl)
  • EN
TOS125 - Satranç Teorisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Satranç Teorisi TOS125 2 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz-yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Salim CEYHAN
Ders Veren
Amaç

Satranç bıranşını tanıtmak Temel Satranç Bilgisine sahip olunmasını sağlamak Teori olarak Satrancı ele almak Satranın faydalarını kişiye tanıtmak Satranc eğitmenliği hakkındaki ilkeleri kavratmak

Ders İçeriği

Satranç Tanımı, Tarihsel Gelişimi , Dünya ve Türkiye’de Satranç Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları Kale, Fil ve Vezir Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Şah,At ve Piyon Taşları hareketleri ,alışları ve özellikleri Özel satranç hamlelerinden ROK ve Terfi Kavramları Geçerken alma ve Notasyon yazımı Taş isteme ve tehdit kavramlar,Sah çekme durumunun incelenmesi Pat ve Mat,Basit Mat motifleri Taktik ve Stratejik Satranç Terimleri ve Örnekleri Temel Oyun Sonu Bilgileri Temel Açılış Bilgileri Temel Oyun Ortası Bilgileri Satranç Teorilerinden Örnekler

Ders Kaynakları Satrancın Esasları - J. R. Capablanca
Wijgerden ,Cor van Satranç Akademisi Eğitmen El Kitabı Adım 1 to 5 (Çev.)Fahri KARABAY Türkiye Satranç Federasyonu Yayını,Rotterdam, Mayıs 2004 1-5
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 13 26
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 2 2 4
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 2 4 8
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 2 2 4
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 3 4 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 4 8
Uygulama 1 Uygulama 1 4 1 4
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 79
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,10
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Satranç Tanıtımı tarihi ve önemi
2 Zihinsel Antrenman Nedir? Zihinsel Antrenmanın faydaları
3 Satranç Materyalleri , Taşların Dizilimi ve Kare Adları
4 Tüm taşların hareketleri ve özellikleri
5 Özel hamleler
6 Satrancın Dili:Notasyon
7 Taş isteme ve tehdit kavramları Ders
8 Şah çekme durumunun incelenmesi Ders
9 Mat, Pat ve Oyunun Sonuçlanması
10 Taktik ve Stratejik Öğeler
11 Temel Oyun Sonları
12 Temel Oyun Ortası Bilgileri
13 Temel Açılış Bilgileri
14 Örnek Analizler
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Uluslararası satranç turnuva kuralları hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Satranç ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Analitik ve sistematik yapısına katkıda bulunur. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Uluslararası satranç turnuva kuralları hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - -
Satranç ile ilgili temel teorik bilgiye sahip olur. - - - - - - - - - - -
Analitik ve sistematik yapısına katkıda bulunur. - - - - - - - - - - -