Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Makine Mühendisliğine Giriş | MM105 | 1 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Harun MİNDİVAN |
Ders Veren | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Amaç |
Makina mühendisliğinde öğrenim gören öğrencilerin kendi bölümleri ile ilgili bilgi sahibi olmaları ve ileriki yıllarda görecekleri mesleki bazı derslerin konularına aşinalık kazanmalarını sağlamak. |
Ders İçeriği |
Makina mühendisliğinin tarihçesi, ilgi alanları ve diğer mühendislik disiplinleriyle olan ilişkileri. Alt dalları, tasarım, malzeme, mekanik ve ısıl birimler. Yeni teknolojiler ve makine mühendisliğinin gelişimindeki eğilimler. Mühendislik Etiği, Girişimcilik ve Özgüven duygusu ile makine mühendislerinin toplumsal sorunlarının çözümüne katkısı. Makina mühendisliğinin başlıca uygulama alanları. Profesyonel yaklaşım ve meslek ahlakı. Makina mühendisinin teknik ve hukuki sorumlulukları. Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının iş hukuku ve iş güvenliği açısından irdelenmesi. Meslek kuruluşları. Fabrika gezileriyle destekli, mühendislik ve endüstriyel uygulama örnekleri. |
Ders Kaynakları |
Introduction to Mechanical Engineering, Robert Rizza, Prentice Hall.
Makine Mühendisliğine Giriş, Prof. Dr. Fatih C. BABALIK, Doç. Dr. Kadir ÇAVDAR, Dora Yayınevi, 2012 BURSA |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 3 | 1 | 3 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bir Meslek Olarak Makina Mühendisliği. Mühendis ve Mühendisliğin tanımı | |
2 | Staj, Erasmus, Farabi, Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Konularında Bilgilendirme | Sözlü Tartışmalı Ders |
3 | Mühendislik, Diğer Tanımlar, Makine Mühendisliği Dersleri ve İmalat Yöntemleri (Döküm ve Kaynak) | |
4 | Temel Kavramlar (Gerilme, Deformasyon, Kırılma ve Türleri, Mukavemet, Emniyet) | |
5 | İmalat Yöntemleri (Talaşlı İmalat Yöntemleri- Geleneksel Olmayan Talaşlı işleme) | |
6 | İmalat Yöntemleri (Plastik Şekil Verme) | |
7 | Mühendislikte Kullanılan Malzemeler | Sözlü Tartışmalı Ders |
8 | Dinamik Sistemler ve Kontrol Teorisi | |
9 | Motorlar, Alternatif Yakıtlar, Yanmalar | Sözlü Tartışmalı Ders |
10 | Akışkanlar Mekaniğine Giriş | Sözlü Tartışmalı Ders |
11 | Isı Transferi | Sözlü Tartışmalı Ders |
12 | Termodinamik, Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Sözlü Tartışmalı Ders |
13 | Enerji Verimliliği | Sözlü Tartışmalı Ders |
14 | Bir sanayi kuruluşunun ziyaret edilerek, mühendislik uygulamalarının yerinde gözlemlenmesi |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makina Mühendisliği ders programını ve Fakülte/Bölüm olanaklarını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Makine Mühendisliği alanında enerji, termodinamik, ısı bilimleri ve makina dinamiği konularını açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Temel seviyede malzeme bilgisi, ölçüm metotları, makina parçaları ve parça üretiminde kullanılan tezgahları açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Sözlü | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
Makine Mühendisliği alanında imalat yöntemlerini açıklar. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Tartışmalı Ders Sözlü | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makina Mühendisliği ders programını ve Fakülte/Bölüm olanaklarını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makine Mühendisliği alanında enerji, termodinamik, ısı bilimleri ve makina dinamiği konularını açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel seviyede malzeme bilgisi, ölçüm metotları, makina parçaları ve parça üretiminde kullanılan tezgahları açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makine Mühendisliği alanında imalat yöntemlerini açıklar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |