Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mukavemet I | MM203 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR |
Ders Veren | Doç. Dr. Oğuzhan DEMİR |
Amaç |
Mekanik ve Makine Mühendisliğinin Temel konularından biridir ve mekanik tasarımın temelini oluşturmaktadır. |
Ders İçeriği |
Giriş,Gerilme ve Zorlanma,Gerilme ve Zorlanma Bağıntıları, Basit Gerilmeler, İnce Cidarlı Silindir ve Küre, Basit Gerilme analizi, Burulma,Kesme kuvvet ve Eğilme momenti diyagramı, Basit Eğilme,Eğilmede normal gerilme,Eğilmede kayma gerilme, Gerilme dönüşümleri ve asal gerilmeler. |
Ders Kaynakları |
Cisimlerin Mukavemeti, Ferdinand P. Beer ve Russell Johnston, 2014 Literatür Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Mekaniğe Giriş, Temel Kavram ve Prensipler | |
2 | Gerilme ve şekil değiştirme -Eksenel Yükleme | |
3 | Düzlem gerilme, ince cidarlı yapılar/kaplar | |
4 | Burulma yükü altında gerilme ve deformasyonlar | |
4 | Burulma yükü altında gerilme ve deformasyonlar | |
6 | Kirişlerin Eğilmesi: Kesme kuvveti ve eğilme moment diyagramları | |
7 | Kirişlerin Eğilmesi: Alan merkezi ve Alan atalet momentleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kirişlerin Eğilmesi: Basit eğilme | |
11 | Kirişlerin Eğilmesi: Dış merkezli (eksantirik) eksenel yükleme | |
11 | Kirişlerin Eğilmesi: Dış merkezli (eksantirik) eksenel yükleme | |
12 | Kirişlerin Eğilmesi: Simetrik olmayan eğilme | |
13 | Kirişlerin Eğilmesi: Kesme kuvveti ve kayma gerilmeleri | |
14 | Gerilme dönüşümleri ve asal gerilmeler |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | |||
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | |||
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |