Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Dinamik | MM209 | 3 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||
Dersin Verilişi | Yüzyüze eğitim | ||||
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan BAŞARAN | ||||
Ders Veren | Öğr. Gör. Selman TEZCAN | ||||
Amaç |
Mühendislik öğrencisinin dinamik problemlerini basit ve mantıklı bir biçimde analiz edecek gücü kazandırmak ve çözüm için temel dinamik ilkeleri uygulatabilmektir. Parçacık ve rijid cisimlerin kinematik ve kinetiğini öğretmek. Mühendislik mekanizma ve makinalarının dinamik amaçlı matematik modellerini kurma becerisi kazandırmak. Mühendislik problemlerinde uygulanan kuvvet ve momentlerin neden olacağı hareketi hesaplama becerisi kazandırmak. |
||||
Ders İçeriği |
Parçacık kinematiği; kartezyen, silindirik, küresel ve doğal koordinatlar. Doğrusal hareket. Bağıl hareket. Parçacık kinetiği; Newton hareket yasaları. Hareket denklemi. İş. Momentum. İş ve enerji prensibi, impals ve momentum prensibi. Açısal momentum. Açısal impals ve momentum prensibi. Parçacık sistemlerinin kinetiği. Rijid cisimlerin düzlemsel kinematiği. Ani dönme merkezi. Rigid cisimlerin düzlemsel kinetiği. Rigid cisimlerin üç boyutlu kinematiği. Rigid cisimlerin üç boyutlu kinetiği. |
||||
Ders Kaynakları |
J.L. MERIAM ve L.G. KRAIGE, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü:
R.C. HIBBELER, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü: Ayşe SOYUÇOK ve J.L. MERIAM ve L.G. KRAIGE, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü: R.C. HIBBELER, Mühendislik Mekaniği: Dinamik, Çeviri Editörü: Ayşe SOYUÇOK ve |
||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 10 |
Ödev 2 | 10 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 2 | 10 | 20 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final | Final | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 93 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,65 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dinamiğe giriş | |
2 | Parçacık kinematiği | |
3 | Parçacık kinematiği | |
5 | Parçacık kinetiği | |
5 | Parçacık kinetiği | |
6 | İş ve Enerji | |
7 | Momentum | |
8 | Parçacık sistemler | |
10 | Rijit Cisim Kinematiği | |
10 | Rijit Cisim Kinematiği | |
11 | Rijit Cisim Kinetiği | |
13 | Rijit Cisim Kinetiği | |
13 | Rijit Cisim Kinetiği | |
13 | Rijit Cisim Kinetiği |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi | |||
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi | |||
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi | |||
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi | |||
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi | |||
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi | |||
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi | |||
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi | 5 | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - |
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Makina Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 5 |
Deney tasarlayıp yürütebilme, sonuçlarını analiz edip yorumlama ve modern araç, gereç ve teçhizatı kullanabilme becerisi | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - |
Çok disiplinli takımlarda çalışabilme ve/veya liderlik yapma becerisi | 5 | - | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - |
Matematik, fen bilimleri ve mühendislik bilgisini makina mühendisliği problemlerini çözmede kullanabilme becerisi | 5 | - | - | - | - | - | - | - | 5 | - | - |
Bir makinayı, parçasını veya prosesi, beklenen performansı, imalat özelliklerini ve ekonomikliği sağlayacak şekilde seçme, geliştirme ve tasarlama becerisi | - | 5 | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |