Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Isı Transferi | MM302 | 6 | 3 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
Makine Mühendisliğinin esas ilgi alanlarından biri olan ısı etkileşimlerinin fiziksel temellerini ve mühendislik uygulamalarını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Isı geçişinin tanımı ve kavramları. Isı iletimi. Isı taşınımı. Isı ışınımı. İç ve dış akışlarda ısı transferi. |
Ders Kaynakları |
V.S. Arpacı, Introduction to heat transfer, Prentice Hall.
F.P. Incropera, D.P. DeWitt, Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Literatür Yayıncılık.
H. Yüncü, S. Kakaç, Temel Isı transferi, Bilim yayıncılık.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 2 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tanımlar ve Kavramlar | Ders Problem Çözme |
2 | Bir ve üç boyutlu ısı iletimi | Ders Problem Çözme |
3 | Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi | Ders Problem Çözme |
4 | Bileşik duvarlar ve içerisinde ısı üretimi olan sistemler | Ders Problem Çözme |
5 | Sürekli rejimde iki boyutlu ısı iletimi | Ders Problem Çözme |
6 | Geçici rejimde ısı iletimi | Ders Problem Çözme |
6 | Geçici rejimde ısı iletimi | Ders Problem Çözme |
8 | Isı taşınımına giriş ve sınır tabakalar | Ders Problem Çözme |
9 | Düzlem levhada üzerinde ısı taşınımı | Ders Problem Çözme |
10 | Zorlanmış dış taşınım | Ders Problem Çözme |
11 | Zorlanmış iç taşınım | Ders Problem Çözme |
12 | Doğal Taşınım | Ders Problem Çözme |
13 | Işınıma giriş ve temel kavramlar | Ders Problem Çözme |
14 | Siyah, gri cisimler ve ışıma kalkanları | Ders Problem Çözme |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Isı transferi kavramını öğrenerek temel ısı transferi mekanizmalarını kavramak | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
Isı transfer mekanizmalarının uygulama alanlarını benimseyerek, problem oluşturma ve çözme yetisi kazanmak | Yazılı Sınav | Ders Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Isı transferi kavramını öğrenerek temel ısı transferi mekanizmalarını kavramak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 |
Isı transfer mekanizmalarının uygulama alanlarını benimseyerek, problem oluşturma ve çözme yetisi kazanmak | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 |