EN
  • Anasayfa
  • MM304 Tasarım Projesi (2024 - 2025 / 6. Yarıyıl)
  • EN
MM304 - Tasarım Projesi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tasarım Projesi MM304 6 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
MAT101 Matematik I Evet
ENF101 Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Evet
FIZ101 Fizik I Evet
KIM103 Genel Kimya Evet
ATA101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Evet
ENG101 İngilizce I Evet
TRK101 Türk Dili I Evet
MM105 Makine Mühendisliğine Giriş Evet
MM103 Teknik Resim Evet
MAT102 Matematik II Evet
FIZ102 Fizik II Evet
ATA102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Evet
ENG102 İngilizce II Evet
TRK102 Türk Dili II Evet
MF102 Temel Bilgisayar Bilimleri ve Programlama Dilleri Evet
MM106 Statik Evet
MM104 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Evet
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Sinan BAŞARAN
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı derslerden almış oldukları bilgilere dayalı olarak, istenen bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlamak ve bunu bir proje formatında raporlamaktır.

Ders İçeriği

Makine tasarımının esasları, kavram geliştirme ve inovasyon, tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi, tasarımın gerçekleştirilmesinde kullanılacak temel bilgilerin (Termodinamik, Isı Geçişi, Akışkanlar Mekaniği, Malzeme, Mukavemet, Makine Elemanları, 3D CAD) gözden geçirilmesi, tasarımın yapılması ve katı modelin/imalat resimlerinin hazırlanması, maliyet (ekonomik) analizin yapılması, proje raporunun hazırlanması, proje sunumunun (Powerpoint) hazırlanması.

Ders Kaynakları Mühendislik kitapları ve online kaynaklar.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
100
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 9 3 27
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 14 3 42
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 6 84
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tasarım konularının dağıtılması
2 Makine tasarımının esasları
2 Makine tasarımının esasları
4 Kavram geliştirme ve inovasyon
5 Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi
7 Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi
7 Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi
8 Tasarımın süreci
12 Tasarımın süreci
12 Tasarımın süreci
12 Tasarımın süreci
12 Tasarımın süreci
13 Maliyet (ekonomik) analizin yapılması
14 Proje son raporunun hazırlanması ve sunumu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlama becerisi kazanırlar.
Öğrenciler makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar.
Öğrenciler bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirleme konusunda bilgi sahibi olurlar.
Öğrenciler takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır.
Öğrenciler proje planlama ve zamanlama konusunda tecrübe kazanırlar.
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Öğrenciler farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlama becerisi kazanırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirleme konusunda bilgi sahibi olurlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenciler proje planlama ve zamanlama konusunda tecrübe kazanırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5