Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Tasarım Projesi | MM304 | 6 | 4 + 0 | 6,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ön Koşul Dersler |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersin Verilişi | Yüz yüze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sinan BAŞARAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Veren | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amaç |
Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı derslerden almış oldukları bilgilere dayalı olarak, istenen bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlamak ve bunu bir proje formatında raporlamaktır. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders İçeriği |
Makine tasarımının esasları, kavram geliştirme ve inovasyon, tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi, tasarımın gerçekleştirilmesinde kullanılacak temel bilgilerin (Termodinamik, Isı Geçişi, Akışkanlar Mekaniği, Malzeme, Mukavemet, Makine Elemanları, 3D CAD) gözden geçirilmesi, tasarımın yapılması ve katı modelin/imalat resimlerinin hazırlanması, maliyet (ekonomik) analizin yapılması, proje raporunun hazırlanması, proje sunumunun (Powerpoint) hazırlanması. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Kaynakları |
Mühendislik kitapları ve online kaynaklar.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 9 | 3 | 27 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 6 | 84 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 6,12 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasarım konularının dağıtılması | |
2 | Makine tasarımının esasları | |
2 | Makine tasarımının esasları | |
4 | Kavram geliştirme ve inovasyon | |
5 | Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi | |
7 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
7 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
8 | Tasarımın süreci | |
12 | Tasarımın süreci | |
12 | Tasarımın süreci | |
12 | Tasarımın süreci | |
12 | Tasarımın süreci | |
13 | Maliyet (ekonomik) analizin yapılması | |
14 | Proje son raporunun hazırlanması ve sunumu |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlama becerisi kazanırlar. | |||
Öğrenciler makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar. | |||
Öğrenciler bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirleme konusunda bilgi sahibi olurlar. | |||
Öğrenciler takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır. | |||
Öğrenciler proje planlama ve zamanlama konusunda tecrübe kazanırlar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlama becerisi kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirleme konusunda bilgi sahibi olurlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Öğrenciler proje planlama ve zamanlama konusunda tecrübe kazanırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |