EN
  • Anasayfa
  • MM494 İşletmede Mesleki Eğitim (2024 - 2025 / 8. Yarıyıl)
  • EN
MM494 - İşletmede Mesleki Eğitim
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İşletmede Mesleki Eğitim MM494 8 5 + 10 30,0 Pdf
Birim Bölüm
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersler
Ders Adı Zorunlu?
MAT101 Matematik I Evet
ENF101 Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı Evet
FIZ101 Fizik I Evet
KIM103 Genel Kimya Evet
ATA101 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Evet
ENG101 İngilizce I Evet
TRK101 Türk Dili I Evet
MM105 Makine Mühendisliğine Giriş Evet
MM103 Teknik Resim Evet
MAT102 Matematik II Evet
FIZ102 Fizik II Evet
ATA102 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Evet
ENG102 İngilizce II Evet
TRK102 Türk Dili II Evet
MF102 Temel Bilgisayar Bilimleri ve Programlama Dilleri Evet
MM106 Statik Evet
MM104 Bilgisayar Destekli Teknik Resim Evet
MAT201 Diferansiyel Denklemler Evet
MSG101 İş Sağlığı ve Güvenliği I Evet
MM203 Mukavemet I Evet
MM205 Malzeme Bilimi Evet
MM207 Termodinamik I Evet
MM209 Dinamik Evet
MM211 Bilgisayar Destekli Tasarım Evet
MM201 Elektrik Makineleri Evet
MSG102 İş Sağlığı ve Güvenliği II Evet
MM202 Mühendislik Matematiği Evet
MM206 Mühendislik Malzemeleri Evet
MM208 Mukavemet II Evet
MM213 Termodinamik II Evet
MM210 Ölçme Tekniği Evet
MM214 Mühendislikte Programlama Evet
MM200 Staj I Evet
MM303 İmal Usülleri I Evet
MM301 Akışkanlar Mekaniği Evet
MM305 Makine Elemanları I Evet
MM307 Mekanizma Tekniği Evet
MM309 Sayısal Yöntemler Evet
MM250 Staj II Evet
MM302 Isı Transferi Evet
MM304 Tasarım Projesi Evet
MM306 İmal Usülleri II Evet
MM308 Makine Teorisi ve Dinamiği Evet
MM310 Otomatik Kontrol Evet
MM312 Makine Elemanları II Evet
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Gülcan ÖZEL EROL
Ders Veren
Amaç

Makine Mühendisliği Bölüm öğrencilerini lisans eğitiminin yanında mesleki ve uygulamalı eğitim ile tecrübe kazandırmak ve meslek hayatına hazırlamaktır.

Ders İçeriği

Makine Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin kendileri tarafından belirlenen bir işletmede 1 yarıyıl boyunca uygulamalı eğitim almaları.

Ders Kaynakları Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi İşletmede Mesleki Eğitim Dersi Uygulama Yönergesi
Açıldığı Öğretim Yılı 2022 - 2023 2023-2024
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 15 1 15
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma Saha / Arazi Çalışması 26 16 416
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 10 16 160
Uygulama 1 Uygulama 1 50 1 50
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 120 1 120
Toplam İş Yükü (Saat) 761
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 29,84
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İşyeri oryantasyon eğitimi Küçük Grup Tartışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
2 İlgili süreçleri yerinde inceleme ve uygulama Küçük Grup Tartışması Saha / Arazi Çalışması
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Ögrenci MM eğitimindeki teorik derslerin iş hayatına dönük pratik uygulamaları görür Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrencinin MM alanında uzmanlığını artar. Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrencinin iş ortamına adaptasyonu hızlanır. Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci takım çalışması ruhu kazanır. Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Öğrenci raporlama tecrübesi kazanır Ödev / Proje Saha / Arazi Çalışması Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Ögrenci MM eğitimindeki teorik derslerin iş hayatına dönük pratik uygulamaları görür 5 5 5 5 2 5 5 2 5 5 5
Öğrencinin MM alanında uzmanlığını artar. 5 5 5 5 3 5 5 2 5 5 5
Öğrencinin iş ortamına adaptasyonu hızlanır. 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenci takım çalışması ruhu kazanır. 2 2 2 2 5 5 5 5 5 5 5
Öğrenci raporlama tecrübesi kazanır 2 2 2 3 4 5 5 5 5 5 5