Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sızdırmazlık Elemanları | MTH421 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Muhammed ELİTAŞ |
Ders Veren | Öğr. Elm. Dr. Barış ENGİN |
Amaç |
Makine Mühendisliği Bölüm öğrencilerine sızdırmazlık elemanlarının temel olarak tanıtılmasıdır. |
Ders İçeriği |
Sızdırmazlık kavramı, sızdırmazlık sisteminin temel yapısı, sızdırmazlık performansını etkileyen faktörler ve sızdırmazlık elemanlarının sınıflandırılması. |
Ders Kaynakları |
SIZDIRMAZLIK ELEMANLARI Arden Arevyan MMO Yayınları
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Sızdırmazlık elemanı kavramı | Ders |
2 | Kaçak türleri | Ders |
3 | Sızdırmazlık sisteminin temel yapısı | Ders |
4 | Sızdırmazlık elemanlarının yapısı | Ders |
5 | Sızdırmazlık performansını etkileyen faktörler | Ders |
6 | Sızdırmazlık elemanlarının sınıflandırılması | Ders |
7 | Temaslı sızdırmazlık elemanları | Ders |
8 | Dönel sızdırmazlık elemanları | Ders |
9 | Endüstriyel olarak kullanılan radyal keçe tipleri | Ders |
10 | Hidrolik sızdırmazlık | Ders |
11 | Lineer sızdırmazlık elemanları | Ders |
12 | Temassız sızdırmazlık elemanları | Ders |
13 | Labirent sızdırmazlık elemanları | Ders |
14 | Aralıklı sızdırmazlık elemanları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel sızdırmazlık kavramlarını, türlerini ve çalışma prensiplerini anlayarak ifade edebilme | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Statik ve dinamik sızdırmazlık elemanlarını tanıyarak kullanım alanlarına göre ayırt edebilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı çalışma koşullarına göre uygun sızdırmazlık malzemelerini seçebilme becerisi kazanma. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Basınç, sıcaklık, ortam koşulları gibi parametrelere göre uygun sızdırmazlık tasarımını yapabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Uygun maliyet, performans ve dayanıklılık gibi kriterlere göre sızdırmazlık elemanı seçimini yapabilme (Mühendislik yaklaşımı geliştirme) | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sızdırmazlık sistemlerinde karşılaşılan sorunları analiz ederek çözüm önerileri geliştirebilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Hidrolik, pnömatik, otomotiv, enerji gibi alanlarda kullanılan sızdırmazlık çözümlerine aşinalık kazanma | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Enerji verimliliği, sızıntı önleme, bakım kolaylığı gibi faktörleri gözeterek mühendislik çözümleri sunabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sızdırmazlık elemanlarına ilişkin teknik çizimleri ve standartları okuyabilme ve uygulayabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sızdırmazlık problemlerinin çözümünde disiplinlerarası ekip çalışması içinde etkin bir şekilde görev alabilme. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel sızdırmazlık kavramlarını, türlerini ve çalışma prensiplerini anlayarak ifade edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Statik ve dinamik sızdırmazlık elemanlarını tanıyarak kullanım alanlarına göre ayırt edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Farklı çalışma koşullarına göre uygun sızdırmazlık malzemelerini seçebilme becerisi kazanma. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Basınç, sıcaklık, ortam koşulları gibi parametrelere göre uygun sızdırmazlık tasarımını yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Uygun maliyet, performans ve dayanıklılık gibi kriterlere göre sızdırmazlık elemanı seçimini yapabilme (Mühendislik yaklaşımı geliştirme) | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sızdırmazlık sistemlerinde karşılaşılan sorunları analiz ederek çözüm önerileri geliştirebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Hidrolik, pnömatik, otomotiv, enerji gibi alanlarda kullanılan sızdırmazlık çözümlerine aşinalık kazanma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Enerji verimliliği, sızıntı önleme, bakım kolaylığı gibi faktörleri gözeterek mühendislik çözümleri sunabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sızdırmazlık elemanlarına ilişkin teknik çizimleri ve standartları okuyabilme ve uygulayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Sızdırmazlık problemlerinin çözümünde disiplinlerarası ekip çalışması içinde etkin bir şekilde görev alabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |