Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mesleki İngilizce II | MIM310 | 6 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Selman TEZCAN |
Ders Veren | Öğr. Gör. Selman TEZCAN |
Amaç |
Makine Bölümü öğrencilerine meslekleri ile ilgili konuları takip etmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizceye, kelime dağarcığına sahip olmaları, okuduğunu anlama, dinleme, konuşma ve yazma becerilerinin geliştirilmesi |
Ders İçeriği |
Makine Mühendisliği ile ilgili teknik terimlerin öğretilmesi, çeviri ve yazma çalışmalarının yapılması, sunum ve kısa teknik konuşma veya ders yapma ve dinleme |
Ders Kaynakları |
Teknik İngilizce - Pamela Edis (Üçüncü baskı-1983)
The Structure of Technical English-A.J. Herbert (Birinci baskı-1965) Professional English in Use https://breakingnewsenglish.com https://engoo.com/app/daily-news |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 35 |
Ödev (Sunum) | 20 |
Toplam | 55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %45 |
Toplam | %45 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %45 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 14 | 14 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav 2 | Kısa Sınav 2 | 1 | 6 | 6 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,71 | |||
AKTS | 4,0 |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İngilizce cümle okuma ve anlama | |
2 | Mesleki ingilizce konularında dinleme, anlama ve tartışma | |
3 | Mesleki konuşma ve yazışmalarda ingilizce kullanımı ve örnekler | |
4 | Mesleki konularda kısa ingilizce cümleler kurmak | |
6 | Mühendislik ve teknoloji konularında İngilizce parça, haber ve teknik yazı okuma ve anlama | |
6 | Mühendislik ve teknoloji konularında İngilizce parça, haber ve teknik yazı okuma ve anlama | |
6 | Mühendislik ve teknoloji konularında İngilizce parça, haber ve teknik yazı okuma ve anlama | |
8 | Mühendislik konularında grafik, figür ve tablo yorumlama | |
9 | Mühendislik konularında grafik, figür ve tablo yorumu yazma pratiği kazanma | Tartışmalı Ders |
10 | Mühendislik konularında rapor yazma | Tartışmalı Ders |
11 | Mesleki konularda İngilizce sunum hazırlamak ve yapmak ve dinlemek | Seminer |
12 | Mesleki konularda İngilizce sunum hazırlamak, yapmak ve dinlemek | Seminer |
12 | Mesleki konularda İngilizce sunum hazırlamak, yapmak ve dinlemek | Seminer |
11 | Mesleki konularda İngilizce sunum hazırlamak ve yapmak ve dinlemek | Seminer |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik konularında dinleme pratiği geliştirmek | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mühendislik konularında konuşma pratiği geliştirmek | Sunum / Seminer | Seminer | Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler |
Mühendislik konularında İngilizce rapor yazma | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Mühendislik konularında İngilizce dökümanları anlamak | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik konularında dinleme pratiği geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mühendislik konularında konuşma pratiği geliştirmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mühendislik konularında İngilizce rapor yazma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Mühendislik konularında İngilizce dökümanları anlamak | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |