Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Mühendislik Tasarımı | MIM314 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Birol AKYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mühendislik tasarımının esaslarını kavramak ve kavram geliştirme ve inovasyon, tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi, tasarımın gerçekleştirilmesinde kullanılacak temel bilgilerin öğrenilmesi ve tasarımın yapılması, katı modelin/imalat resimlerinin hazırlanması, maliyet (ekonomik) analizin yapılması, proje raporunun hazırlanması ve proje sunumunun yapılasıdır. |
Ders İçeriği |
Tasarım Nedir? Tasarım prosesleri- - Modelleme ve Simulasyon- Proje Mühendisliği, Planlama ve Yönetim- Tasarım Optimizasyonu- Ekonomik Karar Verme – Tasarımda İnsan ve Çevre Faktörleri- Güvenlik – Makine Mühendisliği Tasarımında Olay Çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
Burall, P. “Product Development and the Environment”, The Design Council Gower, Brookfield, USA, (1996)., Otto, N. K.; Wood, L.K.: “Product Design”, Prentice Hall Inc., USA, (2001).
Mikel Sorli, Dragan Stokic, Innovating in Product/Process Development, 2009 Fabio Giudice, Guido La Rosa, Antonino Risitano, Product Design for The Envirionment, 2006 Beno Benhabib, Manufacturing, Design, Production, Automation and Integration, 2003 Pugh, S.: “Creating Innovative Products Using Total Design”, Addison-Wesley Publishing Company, Inc., New York, USA, (1996). |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Tasarım nedir? Tasarım prosesleri- Makine tasarımının esasları, Mühendislik tasarımına giriş | |
2 | Tasarım, Modelleme ve Simulasyon teknikleri | |
3 | Tasarımda İnsan ve Çevre Faktörleri- Güvenlik – Kavram geliştirme ve inovasyon | |
4 | Tasarım parametrelerinin belirlenmesi, mühendislik tasarımının aşamaları | |
5 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi, Makine elemanlarının tasarım kriterleri | |
6 | Tasarımın süreci ve 3D CAD, Hareket ve güç aktarma elemanlarının tasarım özellikleri | |
7 | Tasarım Maliyet (ekonomik) analizleri | |
8 | Prototip hazırlama yöntemleri | |
9 | Kalıp tasarım kriterleri ve kalıp tasarımında etkili olan faktörler | |
10 | Malzeme-Tasarım ilişkisi, Tasarım ekipleri oluşturma yöntemleri | |
11 | Ürün geliştirme-Yenilik-Tasarım İlişkisi, Tasarımda Geri dönüşümün önemi | |
12 | Eko-Tasarım (Eco-design) özellikleri | |
13 | Proje Mühendisliği, Planlama ve Yönetimi | |
14 | Makine Mühendisliği Tasarımında örnek Olay incelemeleri ve Çalışmalar |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Mühendislik Tasarım ilkelerini, metolojilerini ve özelliklerini bilir. | |||
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanır. | |||
Makina ve İmalat Mühendisliği ve ilgili alanlarda Mühendislik Tasarım problemlerini tanımlama ve çözme becerisi gelişir. | |||
Çevreci tasarımın önemini kavrar. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik Tasarım ilkelerini, metolojilerini ve özelliklerini bilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci kazanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makina ve İmalat Mühendisliği ve ilgili alanlarda Mühendislik Tasarım problemlerini tanımlama ve çözme becerisi gelişir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevreci tasarımın önemini kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |