Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Talaşlı İmalat | MIM318 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Birol AKYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilere talaşlı imalat yöntem ve teknikleri, talaşlı imalat teorisi, operasyonları ve takım tezgahları hakkında bilgi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Üretimde talaş kaldırmanın yeri, temel imalat prosesleri ve bu konudaki tarihi gelişmenin seyri. Metallerin yapısı, deformasyon ve kırılma. Talaş oluşumu ve çeşitleri. Talaş kaldırma prosesinin ayırt edici özellikleri. Talaş kaldırma esasları, talaş mekanizması. Talaş kaldırmada sürtünme ve ısı. Takım aşınması ve ömrü, takım ömrüne etki eden şartlar. Takım malzemeleri. Kesme sıvıları. Yüzey pürüzlülüğü. Ekonomik talaş kaldırma ve optimizasyon. Talaşın kontrol altına alınması. |
Ders Kaynakları |
Materials and Processes in Manufacturing,Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald, 2010, USA
Manufacturing, Design, Production, Automation and Integration, Beno Benhabib, 2003 Fundamentals of Modern Manufacturing: Materials, Processes, and Systems, Mikell P. Grover ,2010 Machining: Fundamentals and Recent Advances, J. Paulo Davim,2010 Manufacturing Technology, R.L. Timings, UK., 1993 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Talaşlı İmalata Giriş Güvenlik önlemleri, Ölçme ve Kontrol aletlerinin kullanımı ve bakımı işlemleri, uygulama | |
2 | Kesme, Delme, Perçinleme, Raybalama, Raspalama işlemleri, Delik delme işlemleri ve matkap açıları, Kesicilerin işleme yönleri | |
3 | Vargel Tezgahında yüzey işleme, kanal işleme işlemleri, Diş açma işlemleri | |
4 | Torna Tezgahında Vida çekme, Tırtıl çekme işlemleri, Tornacılık, Kalem bağlama yöntemleri, Kademeli Tornalama işlemleri | |
5 | Tornacılık, Kalem bağlama yöntemleri, Kademeli Tornalama, Delik delme işlemleri,yatakların kullanımı | |
6 | Torna Kalemlerinin Bilenmesi,Ayna bağlama ve sökme, Konik Tornalama işlemleri | |
7 | Frezecilik, Çakıların ve İş parçasının bağlanma yöntemleri /uygulama, | |
8 | Düzlem yüzey frezeleme, Kanalların işlenmesi | |
9 | Frezede Bölme İşlemleri /uygulama | |
10 | Frezede Düz-Helis dişli Yapımı işlemleri | |
11 | Taşlama İşlemleri ve Kesicilerin bilenmesi/uygulama | |
12 | Hassas yüzey işleme ve alıştırma uygulamaları | |
13 | Frezede Düz-Helis dişli Yapımı işlemleri, Hesaplama | |
14 | Taşlama İşlemleri ve kaynak işlemleri |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Takım tezgahlarında yapılabilecek talaşlı imalat işlemleri için gerekli olan teknik ve teknolojik bilgiye sahip olmak. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Takım tezgahlarında yapılabilecek talaşlı imalat işlemleri için gerekli olan teknik ve teknolojik bilgiye sahip olmak. | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |