Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Isıtma ve Havalandırma | MIM322 | 6 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Merve ŞENTÜRK ACAR |
Ders Veren | |
Amaç |
öğrenciye ısıtmma ve havalandırma bilgisi vermek |
Ders İçeriği |
Isıtma Sistemleri / Merkezi Isıtmanın Elemanları Ana Boru Dağıtım Şekilleri / Isı Yalıtımının Önemi / Isı Yalıtım Raporu ve Projesi / Gerçek Isı Kaybı Hesabı / Yaklaşık Isı Kaybı Hesapları / Isıtıcıların Seçimi ve Yerleşimi / Kolon Şeması Çıkarılması / Kritik Devre Hesabı / Kolonların Çaplandırılması / Pompa Seçimi / Genleşme Depoları Hesabı ve Boyutlandırılması / Kazan Dairelerinin Planlanması / Kazan Adedinin Belirlenmesi / Kazan ve Baca Hesapları / Yakıtların Depolanması / Havalandırma Sistemleri / Hava Debisi Seçimi / Hava Menfezleri Seçimi / Hava Kanalı Hesabı / Doğal Havalandırma Sistemleri / Havalandırmada Fizyolojik Etkiler / İç hava kirliliği |
Ders Kaynakları |
TS 825
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2010 - 2011 2011 - 2012 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2019 - 2020 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Isıtma Sistemleri / Merkezi Isıtmanın Elemanları Ana Boru Dağıtım Şekilleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Isı Yalıtımının Önemi / Isı Yalıtım Raporu ve Projesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Gerçek Isı Kaybı Hesabı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Yaklaşık Isı Kaybı Hesabı | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
6 | Isıtıcıların Seçimi ve Yerleşimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | İzometrik Şema Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | İzometrik Şema Çizimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Pompa Seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Pompa Seçimi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Genleşme Depoları Hesabı ve Boyutlandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Genleşme Depoları Hesabı ve Boyutlandırılması | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Kazan Dairelerinin Planlanması / Kazan Adedinin Belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Kazan Dairelerinin Planlanması / Kazan Adedinin Belirlenmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler, bir binanın ısıtma sistemini seçebileceklerdir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler, tesisat projesi yapabileceklerdir | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
Öğrenciler, temel yalıtım ve yapı bilgisine sahip olacaklardır | Yazılı Sınav Ödev / Proje | Ders Sınıf Dışı Çalışma | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler, bir binanın ısıtma sistemini seçebileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, tesisat projesi yapabileceklerdir | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenciler, temel yalıtım ve yapı bilgisine sahip olacaklardır | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |