Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Takım Tezgahları | MIM405 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders, sözlü ve görsel araçlar kullanılarak anlatım, Araştırma, Ödev, Sınav, uygulamalardan örnekler |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Birol AKYÜZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Bölüm öğrencilerinin, üretim araç ve yöntemlerini tanıması, Talaşlı ve talaşsız üretim uygulamaları yapabilmesi, Talaşlı üretim yöntemlerini ve teknolojilerini tanıması ve üretim planlamada bu bilgileri kullanabilmesi. |
Ders İçeriği |
Tornalama işlemleri, torna tezgahları, tornalama takımları ve uygulamaları, kesici uç geometrileri, kopya tornalama ve profil işleme seramik uçlar sermet uçlar ve uygulama alanları, delik işleme işlemleri, kesme ve kanal açma işlemleri, kesici uç geometrisi, talaş kontrolü, vida çekme, frezeleme işlemleri, freze tezgahları, alın frezeleme, delik delme işlemleri, matkap tezgahları, matkap seçimi, matkapların bilenmesi, taşlama işlemleri, taşlama tezgahları, broşlama işlemleri ve broş tezgahları uygulamaları bunların kullanılması hakkında bilgiler edinmesi. |
Ders Kaynakları |
Talaşlı Kaldırma Yöntemleri ve Takım Tezgâhları, Mustafa Akkurt, Birsen Yayınları, 2000
Materials and Processes in Manufacturing, Degarmo Paul, Black Temple, Kohser Ronald,2010 Manufacturing Engineering and Technology, Serope Kalpakjian Steven Schmid, 2006 Principles of operations management, Jay H. Heizer, 2006 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 2 | 1 | 2 |
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması | Laboratuar | 5 | 1 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 10 | 1 | 10 |
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler | Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri | 5 | 1 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 5 | 1 | 5 |
Gözlem/durumları işleme, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma | Saha / Arazi Çalışması | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makina, İmalat Mühendisliği Mesleği ve Çalışma Alanları, talaşı üretim Kavramı ve takım tezgahlarının tanıtılması ve bilgilendirilmesi | |
2 | Talaşlı Üretim Yöntemleri ve Teknolojileri tanıtım, İşleme mekaniği, talaş oluşumu, kesme kuvvetleri, kesme teorileri (Ernst ve Merchant Teorisi vb) | |
3 | Talaşlı üretim yöntemleri ve teknolojileri kullanım örnekleri takım geometrisi, | |
4 | Talaşlı imalat tezgâhlarında uygulama esasları, Kesme-işleme teorisi, Kesmede aşınma tipleri, takım ömrü kriterleri, takım malzemeleri, | |
5 | Talaşlı imalat tezgâhlarında Kesici Takımlar, Kesici takımların tanıtımı, | |
6 | Talaşlı imalat tezgahlarında işleme parametreleri, Takım Ömrü, Kesme Kuvvetleri ve Isının Kesme Üzerindeki Etkisinin incelenmesi, Sürtünme, talaş kırıcıların özeklleri | |
7 | Yüzey pürüzlülüğü, kesme sıvıları, Kesici takım aşınması ve Kesme sıcaklığı ilişkisi, Torna tezgâhlarında işlemle ilgili hesaplamalar (kesme hızı, ilerleme hızı vb.) | |
8 | Delme ve boyuta getirme operasyonları. Kuvvet, tork ve güç hesaplamaları | |
10 | Yüzey Kalitesi, Yüzey Pürüzlülük Değerleri, Yapım Resmi Üzerinde Gösterimi, Aşınma Kavramı ve Çeşitleri, | |
10 | Yüzey Kalitesi, Yüzey Pürüzlülük Değerleri, Yapım Resmi Üzerinde Gösterimi, Aşınma Kavramı ve Çeşitleri, | |
11 | Tasarım ve Ürün Geliştirme, Üretimde Ölçme ve Kontrol yöntemleri | |
11 | Tasarım ve Ürün Geliştirme, Üretimde Ölçme ve Kontrol yöntemleri | |
13 | Takım Tezgâhları ve CNC Tezgâhlarında Üretim | |
14 | Yüzey bitirme operasyonları: Taşlama, honlama, süperfiniş, lepleme, |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel mühendislik problemlerinin belirlenmesi ve bu problemlerin ve konuların üzerine teorik ve gerektiğinde pratik uygulama yeteneğinin kazandırılması | |||
Genel olarak mühendisin tanımı ve çalışma alanları ve yetkileri hususunda bilgi sahibi olmak. | |||
Makine Mühendisliğinde yetki kavramının belirlenmesi ve yetki alanlarının anlatılması, bilgi ve becerilerinin kazandırılması, | |||
Makine Mühendisliğinde imalatın önemini kavramak, imalat yöntemlerini öğrenmek | |||
Talaşlı İmalat | Yazılı Sınav Sözlü Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel mühendislik problemlerinin belirlenmesi ve bu problemlerin ve konuların üzerine teorik ve gerektiğinde pratik uygulama yeteneğinin kazandırılması | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Genel olarak mühendisin tanımı ve çalışma alanları ve yetkileri hususunda bilgi sahibi olmak. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makine Mühendisliğinde yetki kavramının belirlenmesi ve yetki alanlarının anlatılması, bilgi ve becerilerinin kazandırılması, | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Makine Mühendisliğinde imalatın önemini kavramak, imalat yöntemlerini öğrenmek | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Talaşlı İmalat | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |