Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları | MIM413 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Ders Veren | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Amaç |
Yeni ve yenilenebilir enerji kaynakları ve günümüzdeki önemini kavramak. |
Ders İçeriği |
Fosil enerji kaynaklarının tükenmeye başlaması ve bunun ortaya çıkaracağı sorunlar, alternatif enerji kaynaklarının uygulamadaki yeri ve sorunlar, yenilebilir enerji kaynakları, güneş enerjisi, rüzgar enerjisi, dalga enerjisi,biyo enerji vb. |
Ders Kaynakları |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları(Ed:Yörükoğulları,E.),A.Ü.Açıköğretim Fakültesi Yayını,2\\\'010,Eskişehir.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2013 - 2014 2023-2024 2024 - 2025 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders |
2 | Güneş Enerjisi: Güneş Enerjisi Kullanım Alanları. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
3 | Rüzgar Enerjisi: Rüzgar Enerjisi İle İlgili Temel Kavramlar, Rüzgar Oluşumu ve Sınıflandırılması, Rüzgar Enerjisi Değerlendirmede Kullanılan Veri ve Yöntemler. | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
4 | Rüzgar Enerjisi: Güç ve Güç Yoğunluk Fonksiyonu,Rüzgar Türbinlerinin Sınıflandırılması, Faydalanılabilir Rüzgar Enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Jeotermal Enerji: Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
5 | Jeotermal Enerji: Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
7 | Biyoenerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
8 | Biyokütle kaynakları | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
9 | Biyolojik ve Biyokimyasal süreçler | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
10 | Okyanus Enerjisi Önemi ve Çeşitliliği | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Hidrojen Enerjisi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
12 | Hidrojen Enerjisi Üretim, Depolama ve Nakil Teknolojileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerji | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
14 | Hidroelektrik Santraller, Dünyadaki ve Türkiyedeki Önemi | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Güneş Enerjisi ve Oluşumu, , Güneş Enerjisi Teknolojileri, Güneş Enerjisi Kullanım Alanları Açıklayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerjileri Tanımlayabilir, Hidroelektrik Santrallerin Prensiplerini Açıklayabilecek ve Türkiye ve Dünyadaki Örnekleri ile Kıyaslayabilecek. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Biyokütle Enerjisini Açıklayabilir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Jeotermal Enerji ile ilgili Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji kavramlarını Tanımlayabilecektir. | Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Güneş Enerjisi ve Oluşumu, , Güneş Enerjisi Teknolojileri, Güneş Enerjisi Kullanım Alanları Açıklayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Hidrodinamik ve Hidroelektrik Enerjileri Tanımlayabilir, Hidroelektrik Santrallerin Prensiplerini Açıklayabilecek ve Türkiye ve Dünyadaki Örnekleri ile Kıyaslayabilecek. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Biyokütle Enerjisini Açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Jeotermal Enerji ile ilgili Jeotermal Enerji Oluşumu, Jeotermal Sistemlerde Yenilenebilirlik ve Sürdürülebilirlik, Jeotermal Enerjinin Kullanımı, Dünyada ve Türkiyede Jeotermal Enerji kavramlarını Tanımlayabilecektir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |