Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Termal Sistem Tasarımı | MIM419 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Ahmet Fevzi SAVAŞ |
Ders Veren | |
Amaç |
Mühendislik tasarım sürecinin anlaşılması, termal sistem içinde elemanların karakteristiğinin ve onların sistem performans üzerinde etkisinin anlaşılması, ve bir termal sistemin takım olarak tasarım edilip prototipinin üretilmesi |
Ders İçeriği |
Tasarım süreci; patentler; boru sistemlerinde basınç kaybı, fan ve pompanın karateristikleri, borular ve fanlar/pompalar ile oluşan sistemin analizi, ısı esanjörünün temel analizi, ısı esanjörü sistemi; bir termal sistemin tasarımı ve üretimi için bir proje, ve tasarım yarışması |
Ders Kaynakları |
Stoecker, W.F., Design of Thermal Systems, 3rd Edition, McGraw-Hill, 1989.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Panel | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,02 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
2 | Termal Sistem tasarımına giriş | Ders |
2 | Termal Sistem tasarımına giriş | Ders |
4 | Termodinamik modelleme ve sistem analizi | Ders |
4 | Termodinamik modelleme ve sistem analizi | Ders |
6 | Ekserji analizi | Ders |
6 | Ekserji analizi | Ders |
8 | Isı transferi modelleme ve tasarım analizi | Ders |
8 | Isı transferi modelleme ve tasarım analizi | Ders |
10 | Ekonomik analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Termo-ekonomik analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
11 | Termo-ekonomik analiz | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Termo-ekonomik optimizasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Termo-ekonomik optimizasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
13 | Termo-ekonomik optimizasyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme. | |||
Psikometrik analiz yapabilme. | |||
Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme. | |||
Yaz ve Kış Kliması ısı yükü hesabı yapmayı öğrenecekler, yaz ve kış kliması proseslerini öğrenecekler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İklemlerndirme sistemlerinde soğutma yükünü tayin edebilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Psikometrik analiz yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Isı değiştiricilerinde projelendirme ve kapasite tayini yapabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yaz ve Kış Kliması ısı yükü hesabı yapmayı öğrenecekler, yaz ve kış kliması proseslerini öğrenecekler | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |