Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Motorlar | MIM410 | 7 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
EBS Koordinatörü | Prof. Dr. Hasan YAMIK |
Ders Veren | |
Amaç |
İcten yanmalı motorların temel calısma prensiplerini, ve motorların ana elemanlarını ve islevlerini oğretmek. Motor perfomansının tasarım ve isletme parametrelerinden nasıl etkilendiğinin analizi icin gerekli bilgi ve beceriyi oğrenciye kazandırmak. |
Ders İçeriği |
Termodinamik cevrimler, yanma motorlarındaki ideal cevrimlerin analizi, ideal sureclerdensapmalar, yakıtlar, vuruntu. Hava yakıt karısımının olusturulması, yakıt enjeksiyonu, manifold ve karısımın dağılımı, valfler ve valf mekanizmaları, atesleme sistemleri, yanma ortamları. Motor performansı, piston ve motor mekanizmaları, balans. |
Ders Kaynakları |
İçten Yanmalı Motorlar C. Soruşbay
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2011 - 2012 2012 - 2013 2013 - 2014 2014 - 2015 2015 - 2016 2016 - 2017 2017 - 2018 2018 - 2019 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 14 | 3 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 3,96 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Makinaların sınıflandırılması, icten yanmalı motorların sınıflandırılması ve calısma prensibi | |
2 | Otto ve Diesel cevrimlerinin analizi. | |
3 | Karma cevrim analizi ve Otto, Diesel ve Karma cevrimlerin karsılastırılması. | |
4 | Yakıtlar ve kimyasal ozellikleri. Yanma kimyası. Karısımların ısıl değeri. | |
5 | Grafikler kullanılarak yakıt-hava cevrimlerinin analizi. | |
6 | Gercek cevrimlerin ozellikleri. Yanma hızı. Cevrimde meydana gelen isler. Ozgul yakıt tuketimleri. | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hava kapasitesi ve volumetrik verim. Alev hızı ve alev hızına etkiyen faktorler. " | |
9 | Motorlarda vuruntu. Tutusma gecikmesi ve etki eden faktorler. | |
10 | Benzin püskürtme sistemlerinin avantaj ve dezavantajları. Benzin puskurtme sistemlerinin snıflandırılması. | |
11 | Piston hareketinin analizi. Motor elemanlarına etkiyen kuvvetler. Volan kutle hesabı. " | |
12 | Tek silindirli motorların dengelenmesi. Cok silindirli motorların dengelenmesi. | |
13 | Verim, verim tanımları güç ifadeleri. | |
14 | Yağlama ve soğutma sistemleri. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ana motor parcalarını ve islevlerini oğrenir. | |||
icten yanmalı motorların calısma prensibini öğrenir. | |||
"Motorların termodinamik ve performans analizinde kullanılan metotlar hakkında gerekli bilgiyi öğrenir. " |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ana motor parcalarını ve islevlerini oğrenir. | - | 5 | - | - | - | 5 | 5 | - | - | - | - |
icten yanmalı motorların calısma prensibini öğrenir. | 5 | - | - | - | - | - | - | 5 | 5 | 5 | 5 |
"Motorların termodinamik ve performans analizinde kullanılan metotlar hakkında gerekli bilgiyi öğrenir. " | - | 5 | 5 | 5 | 5 | - | - | - | - | - | - |